zaterdag 21 juli 2012

Rens is in Nederland


Rens had een poosje geleden gevraagd of hij naar zijn vriend mocht in Nederland. Na een kort familie overleg vonden wij dit goed. Het is niet zo dat hij heimwee heeft zoals vele denken. We hebben geregeld dat hij bij opa en oma Hoebe kan slapen. We hebben er voor gekozen om hen te laten vliegen vanuit Oslo met de KLM. Hier worden kinderen speciaal begeleid, en daar betaal je dan ook wel voor. Nou ligt Oslo hier gelukkig om de hoek, het is maar vier uur rijden en dan moet je nog terug natuurlijk. Om vijf uur s'ochtens zijn we vertrokken en om negen uur waren we op het vliegveld.

We waren op tijd dus we hebben nog wat geronken.

Na het inchecken kreeg hij al zijn papieren netjes mee. 
Bij het inchecken moest ik papieren invullen wie hem op kwam halen, en natuurlijk mijn eigen gegevens. De rij bij de douane werd steeds lange en langer. Rens zij dar hij zo nooit op tijd bij het vliegtuig zou zijn, nou volgens mij weten begeleiders daar wel wat op. Nou dat klopt, een Noorse dame kwam Rens ophalen en voor dat hij het doorhad stond hij vooraan in de rij. Alles ging door de scan heen zelfs zijn schoenen.

Top Gear uitdaging tussen Rens en mij.
We hadden afgesproken om te kijken wie het eerste thuis zou zijn. Rens in Castricum en ik in Filipstad. Om een indruk te geven op de snelweg mag je 100 km/u en op de overige wegen mag je in Noorwegen 80  km/u en in Zweden 90 km/u. Ik moest 355 km rijden en daarvan was maar 40 km snelweg. Tommy gaf aan dat ik hier 4 uur over zou doen. Binnen 10 minuten had ik al een sms dat hij in het vliegtuig zat, dat is toevallig ik zat net in mijn auto en reed de parkeer garage uit. 5 minuten later zat ik op de snelweg en Rens in de lucht. Om half 3 sms-te opa dat hij was geland maar dat ze hem nog niet zagen. Mooi ik reed al een een tijdje in Zweden om drie uur belde Rens mij en vertelde dat hij in de auto zat onderweg naar Castricum, hij vond het erg druk op de weg. Sh.tttt, ik was net voor Karlstad en moest nu nog een uur rijden. Toen ik net thuis aankwam belde Rens al op via Skype. Lekker met een broodje kaas en een glas melk voor de camera, ik heb gewonnen!!!

In het vliegtuig kwam Rens Tijn tegen. Tijn is een steward bij de KLM en wij kennen hem van de springplank, een peuterspeelzaal waar Finn naar toe ging in Castricum, waar hij ook op woensdag mee liep. He, ben jij toevallig de zoon van Mariska en Ruud. Uuhh ja wat is daar mee dan. Nou, zegt Tijn die kan ik toevallig, kom maar lekker voorin zitten. Tijn regelde zelfs dat hij in de cockpit mocht kijken. Top Tijn, dank je wel voor de goede zorgen.

Rens en Tijn

Effe de cockpit checken.
Bij aankomst op Schiphol werd hij netjes begeleid naar een ruimte die speciaal was ingericht voor kinderen die alleen reizen. Hij vertelde dat er van alles stond, van boekjes tot Playstation alles om de kinderen te vermaken. Rens is hier niet zo lang geweest, hij werd weer opgehaald om zijn koffer op te pikken en hij werd netjes bij opa en oma afgeleverd, na het controleren van hun gegevens natuurlijk.


1 opmerking:

  1. Wat regelen ze dat netjes voor die kinderen! En wat een geluksvogel dat hij voorin mag kijken!
    Hoop dat hij een leuke vakantie heeft!

    BeantwoordenVerwijderen