zondag 28 oktober 2012

Vriezen

We lazen gisteren in de krant, en het stond er met grote letters in, vannacht zijn de strooiwagens voor het eerst de weg op gegaan in Nederland. Het vroor wel 2 graden, groot nieuws dus. Uuuuhh het vriest hier s`nachts matig -5 en overdag is het rond het vriespunt. Dat ik vanochtend de hond ging uitlaten, half acht nieuwe tijd, stond de temperatuurmeter op - 8,2. En wat denk je er is hier nog geen strooiwagen gesignaleerd. Wel zie je hier dat de auto`s en zelfs aanhangers allemaal op spijkerbanden rijden.

Gezellig zo`n rookpluim uit de schoorsteen.
Voordat de hond en ik aan de wandeling begonnen had ik de kachel even vol gegooid met hout. Ik heb de laatste tank ook open gezet en nu verwarmen we 1500 liter water om ons van alle gemakken te voorzien. De centrale verwarming wordt hier wee verwarmd en we kunnen lekker douchen. Vaak doen we rond een uur of 4 de openhaard in de woonkamer ook nog even aan. Vanavond ga ik, voor het eerst, de kachel ook nog een keer volgooien het blijft hier nu voorlopig vriezen. Volgende week willen de de kachel op pallets gaan branden kijken hoe dat gaat.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ergens gelezen dat men in Zweden niet met zout mag strooien. Strooien ze wel met zand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet hoe het zit met het zout maar er staan hier wel allemaal van die zandbakken klaar langs de wegen, en dan meestal bij heuvels, dus dat wordt zeker gebruikt. over het zout laat ik nog wel even weten.

      Verwijderen