vrijdag 7 december 2012

Papa weet jij dat mama ..............................

Even een situatie schets. Het is nu volop winter en het sneeuwt al dagen continu. Op de wegen ligt een dikke laag, aangereden, sneeuw. De sneeuwschuivers hebben moeite om alles schoon te houden, het blijft maar sneeuwen. Vaak heb je het gevoel dat je in een kleine bobsleebaan zit, links en rechts van je zijn wallen met sneeuw ontstaan door de sneeuwschuivers. Ik vindt het prachtig en hou er van om hier te rijden.

Door de week ik breng onze jongens naar de verschillende sporten waar ze op zitten. Onderweg krijg ik een opmerking van de jongens, kan je niet wat doorrijden papa!! Uuhhhh pardon, je mag hier 50 en op de wegen ligt al een lekkere laag met sneeuw, wat wil je nou. Nou mama rijd veel harder hoor, die lijkt wel wat sportiever te rijden dan jij. O vertel eens even. Nou mama heeft lekker de vaart er in en met no-time zijn we op school en met jou lijkt het wel wat langer te duren. Mama denkt zeker dat ze met haar 4x4 de hele wereld aan kan, zeg ik op mijn beurt. Nee hoor dat kan ze niet ze laat de motor nog wel eens af slaan als ze in het mulle sneeuw staat en dan krijgt de auto de schuld. Bij navraag begint Mariska alleen maar te lachen, en dan te denken dat ze in Nederland liever niet de auto zou pakken als er sneeuw lag. Er is een geruststelling de jongens zijn op tijd op school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten