maandag 31 december 2012

Van min naar plus

Waren we hier drie dagen geleden nog lekker aan het sleeën in een temperatuur van -14, maken we nu een warmte golf mee. Het is de afgelopen dagen ruim boven het vriespunt + 4, we hebben dus een temperatuurverschil van 18 graden in twee dagen. Het sneeuw smelt snel weg,  het gras is weer te zien in de tuinen.. Ik begrijp nu ook waarom alle buren zo fanatiek aan het sneeuw ruimen waren zodra er wat gevallen was. Bij hun zijn de oprijlanen ijs/sneeuw vrij en bij ons is het aangereden sneeuw in ijs veranderd. Hier komt  bij mij meteen de geruststellende gedachten boven dat ik blij ben dat ik spijkerbanden onder mijn auto heb gemonteerd en dus zo bij ons de heuvel op kan rijden. Voor de mensen die hier nog niet bekend zijn, over een lengte van ongeveer 12 meter is het hoogte verschil ruim 2 meter. Ping zat afgelopen zomer nog met geknepen billen te kijken hoe Cor met de caravan naar boven kwam rijden, dit red hij nooit zij ze maar hij kwam langzaam met spinnende banden boven. Vol vertrouwen stap ik in mijn auto om boodschappen te doen. En als ik dan weg wil rijden merk ik dat de auto weinig beweegt, de banden doen wel hun best en staan volop te draaien. Ik besluit om nog een keer achter uit te rijden en het met een aanloop te proberen. De wagen gaat langzaam naar voren en ik kom langzaam boven. Dit valt me even tegen, ik had veel meer verwacht van de spijkerbanden. Ik kijk nog een keer terug naar beneden en zie dat Mariska lachend naar buiten komt, ze gaat even naar haar werk. Nou ik dacht bijna dat ik je even naar boven moest slepen, zegt ze. O, zeg ik doe maar stoer. Ze stapt in haar wagen en rijd zonder problemen naar boven, zwaait vriendelijk en rijd weg. Rijdend naar de winkel denk ik, als ik later groot ben koop ik ook een vier wiel aangedreven auto voor mij zelf net als Mariska. Spijker banden koop ik nooit meer, deze vallen zwaar tegen. Voor een goed bod mag je ze komen halen er is weinig mee gereden!!!!!

Het gaat overigens komende week gewoon weer vriezen. Het weerbericht geeft aan dat we de -10 makkelijk weer halen, sneeuw gaat er ook weer vallen zodat we weer lekker kunnen skiën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten