zaterdag 19 januari 2013

Frisjes

Vandaag is het wat frisjes. Vanochtend stond de temperatuurmeter op -19,8. Als je dan buiten bezig bent voel je in je neus dat alles meteen bevriest bij iedere amenhaling. Binnen was al het hout op dus er moesten flink wat kruiwagens hout naar binnen gereden worden. Na dat deze klus geklaard was moeten er wat boodschappen gedaan worden, de kattenbak, de was, stofzuigen en er moesten twee auto´s getankt worden.Mariska vind het geweldig om er in te rijden maar aan tanken heeft ze een hekel!!! Ik heb het best wel druk nu Mariska even in Nederland is. Gelukkig hebben de jongens me geholpen met al het speelgoed van Finn op te ruimen zodat we snel klaar waren. Na alle werkzaamheden wilde de jongens graag skiën. Het was ondertussen middag en we moeten wat eten ook natuurlijk. Pap in de skihut hebben ze heerlijke hamburgers zeiden de jongens. Geen slecht idee dacht ik bij me zelf, dus zo gezegd zo gedaan.
Pap ik zwaai ook even.
Na het eten gingen de jongens meteen skiën en Finn en ik zijn naar huis gegaan. Na een half uur ging de telefoon, pap wil je ons halen we bevriezen het is ijskoud op de piste. Dat geloof ik wel, ik kijk even op de temperatuurmeter -15,8.Ik had de openhaard al aan gemaakt dus de jongens kwamen terug in een warm huis. Toen ik bij de auto kwam zag ik allemaal sneeuw sterren op de auto vallen, dit had ik nog nooit gezien.
Beetje wazig maar ze waren weel heel mooi en duidelijk.
Morgen wordt het weer wat warmer, -4, maar de rest van de week is het weer lekker koud. Vanavond eten we lekker pizza en de rest van de week eten we normaal. Lekker smakelijk zeggen, de jongens eten op school. Mariska is in Nederland dus ik heb me eigen verwend met kant en klaar maaltijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten