zaterdag 12 januari 2013

Hij kan er geen genoeg van krijgen.

Deze hele week sta ik ingedeeld om als " bel boy" bij de skilift te staan. Dit betekend dat je, drie kwartier, voor dat de lift open gaat, om tien uur, alles moet controleren en gereed zetten voor de dag. Het klaarzetten van de quad en de bijbehorende slee met EHBO-set voor als er een ongeval is. Het testen van de diverse nood-stoppen bij langs de skilift en het controleren van de piste. Jesse had al snel door dat, bij het testen van een noodstop, gebruik gemaakt werd van de quad. Dus zo slim als hij is gaat hij dus ook vroeg mee voor een ritje met de quad. Hij vind het schitterend om mee te rijden, we maken nog een extra ronde omdat ik het ook leuk vind. Na alle testen gaat de lift open en heeft Jesse zijn ski´s al onder gebonden, hij staat als eerste op de piste. Vlak voor sluitingstijd, om vier uur, roep ik hem weer. Hij trekt zijn ski´s uit en gaat weer mee voor een controle rit om te kijken of iedereen van de piste af is. Jesse skied de hele dag en stopt alleen even om te eten en te drinken, eigenlijk heeft hij hier ook geen tijd voor. Rens komt overigens ook skiën maar komt een paar uur later, hij wil eerst even uitslapen, het is tenslotte weekend.

Morgen sta ik voor de laatste keer bij de lift. Jesse heeft al gezegd dat hij weer mee gaat met mij. Volgende week ga ik weer lekker zelf skiën.

Finn wil er ook even op, maar het is best wel stoer om er op te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten