vrijdag 22 februari 2013

Als je warm wilt zitten.........................

Vol trots hebben ik, een aantal maanden geleden, verteld wat de voordelen zijn van motorwarme. In de Volvo heb ik het in laten bouwen en in de Santa Fe van Mariska zat het al in. Nog even ter herinnering: Het is heerlijk om in een warme auto te stappen en de wagen rijd lekker soepel als het een nachtje echt goed gevroren heeft.

Ik ben er nu ook achter dat het een nadeel heeft. En ik weet het al, ik had het kunnen weten!!! Afgelopen woensdag kregen we de rekening voor het gebruik van stroom. Deze rekening krijg je hier iedere drie maanden. Normaal moeten we rond de 3000 kronen betalen. Het leek wel of we nu de hoofdprijs moesten betalen 5600 kronen, dit is wel even slikken. Ik kan dit alleen maar toeschrijven aan de motorwarme van onze auto´s. We gaan het nu ook anders doen. Als ik s´morgens met de hond loop doe ik de stekker in de Volvo en als ik, drie kwartier later, naar mijn werk ga dan gaat hij nog een uurtje in de Santa Fe. De wagen is dan even goed lekker warm, alleen hij rijd dan nog wel wat stug. We gaan kijken of we de rekening omlaag kunnen krijgen.

O ja, als ik op mijn werk ben gaat meteen de stekker er weer in, ik wil s´middags niet in een koude auto naar huis rijden natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten