woensdag 20 februari 2013

Schoosteenveger

Iedere drie maanden komt de schoorsteenveger langs en van de week was het weer zo ver. Mariska was naar school dus ik moest een uurtje vrij nemen van mijn werk. Het was iemand die voor het eerst bij ons kwam. De meneer netjes de weg gewezen zodat hij aan de gang kon. Wat ik gewend was is dat ze eerst beneden het een en ander doen en dan het dak op gaan om de schoorsteen te ragen. Ik ging er ook vanuit dat deze schoorsteenveger dit ook deed. Hij beneden aan de gang en ik ging de asla boven leeg scheppen. Deur open, rooster er uit en scheppen maar. Hoor ik in een keer gerommel van boven komen. Shit dacht ik, snel de deur van de kachel dicht. Te laat, een dikke wolk met roet komt de woonkamer binnen zetten voordat ik de deur dicht krijg. Deze schoorsteenveger werk dus anders als zijn collega's. Hij gaat eerst het dak op en dan pas beneden aan de gang, hier had ik geen rekening mee gehouden. De schoorsteenveger was overigens eerder klaar met zijn werk dan dat ik was. Ik had extra werk om de roet deeltjes in de woonkamer op te ruimen. O ja, als je het opzuig met de stofzuigerstok krijg je zwarte strepen en heb je dus nog meer werk, dit is gewoon een tip voor als je jou ook overkomt.

1 opmerking:

  1. Hoi Ruud en Mariska en kids,
    Eindelijk ons huis verkocht in Castricum. Nu dus ook naar Zweden, maar hoe? Hoe hebben jullie dat gedaan, zelf of met verhuisbedrijf? Ontzettend leuke blog hebben jullie, we volgen hem met veel belangstelling!! Heel graag zouden we van jullie antwoord krijgen op onze verhuisvraag. Tack sa mycket! René en Ellen
    ellenvstg@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen