dinsdag 23 april 2013

Boodschappen doen

Als ik ga boodschappen doen gaat meestal 1 of meerder jongens met me mee. Ze vinden het gezellig en ze kunnen zelf ook nog bepalen wat ze in het weekend willen eten. (door de weeks eten ze op school) Als alleen Finn mee gaat gebeuren er de laatste tijd rare dingen met ons karretje/mandje, je herkend hem niet meer terug. Ik heb al een paar keer het idee gehad dat ik de winkelwagen van een ander, per ongeluk, aan het vullen was.

Wat gebeur er nu?
Hij weet ondertussen goed de weg in de verschillende winkels waar we komen en dat buit hij dan ook goed uit. Als ik begin met wat melk en brood in de wagen te doen zegt hij in een keer: ik moet even ergens kijken. Hij schiet dan een pad in en je ziet hem voorlopig niet meer terug. Ik ben ondertussen ander boodschappen aan het zoeken en als hij dan terug komt heeft hij een arm vol met goed bedoelde boodschappen die we niet nodig hebben. Deze worden zo gedumpt in de wagen en hij gaat weer op weg om de volgende landing te halen. Ik heb dit van de week een tijdje aan zitten kijken en voor dat je het weet is je kar onherkenbaar en lekker gevuld. Als ik aan hem vraag wat we hier me moeten is het antwoord: nou gewoon kopen, het is toch lekker. Ja dat begrijp ik, we kunnen niet alles mee nemen zeg ik tegen hem, je mag twee boodschappen uitzoeken. Na wat gemopper gaat het een en ander terug en ondertussen probeert hij nog of hij vier boodschappen mag houden. Nee Finn, twee mag je er houden.

Volgende keer als hij mee gaat vertel ik hem meteen dat hij twee boodschappen mag uitzoeken, dit scheelt weer in de tijd, we hoeven niks meer terug te leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten