woensdag 3 april 2013

Tandarts

Voor wat betreft de tandarts is voor de jongens alles goed geregeld. Ze hoeven niet op een wachtlijst en ze zijn ondertussen al voor een controle langs geweest. Voor kinderen is het hier, in Zweden, erg goed geregeld. Voor ons is het iets anders. Wij staan op een wachtlijst van ongeveer twee jaar. Maar als er echt iets aan de hand is mogen we gewoon langs komen. En gisteren gebeurde iets waarop ik niet echt zat te wachten. Tijdens het eten brak er een brok van mijn kies af. Jeejte heb ik dat, dacht ik. Ik ben al niet zo´n grote fan van de tandarts. Nou moet ik bellen of bel je zelf zei Mariska. Ik regel het zelf wel vertelde ik haar. Vanochtend, om half acht, stond ik al bij de receptie van de tandarts om een afspraak te maken. Op mijn werk vertelde ze me dat ik na het weekend wel aan de beurt zou zijn, ja ja dacht ik wacht maar tot die Hollander terug komt met zijn afspraak. Na een vriendelijk praatje met de dame achter de computer, over van alles behalve over de tandarts, mocht ik om 10 voor 11 al langs komen. Toen ze dit op mijn werk hoorde begrepen ze niet hoe ik dit voor elkaar had gekregen. Om 10 voor 11 zat ik in de stoel van de tandarts en hij vertelde me dat hij de vulling ging aanvullen. Geen geboor gewoon wat van dat cement er in en klaar. Dat gaat makkelijk in Zweden dacht ik. Ik wilde net van de stoel afstappen toen hij begon over een terug kom afspraak. Pardon is dit niet goed dan vroeg ik aan hem? Nee, dit is tijdelijk. Als je terug kom krijg je een verdoving, boren we alles netjes schoon, plaatsen een ring om de tand en dan maken we hem weer netjes. O, oké zei ik schoorvoetend tegen hem. Hier 22 mei zie ik je weer zei de tandarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten