zondag 7 april 2013

Van ontspannen naar gespanne

Wij hebben hier een, ietsje, luxere douche dan in Nederland. Er zitten meerder douchekoppen in, wat extra stralen die je op je rug kan zetten en er zit een sauna in. Onze jongens hebben dit allemaal al een keer gedaan maar Mariska nog niet. Zojuist zit ze op de bank en vraagt, mag de openhaard aan ik heb het koud. Nu nog zeg ik, waarom ga je niet even douche of neem lekker even de sauna. Ze kijkt me aan en zegt goed idee, ik ga het proberen. Ik ook zegt Finn meteen, ik wil ook in de sauna. Zo gezegd zo gedaan, Mariska en Finn zitten een paar tellen later in de douche, de deuren gaan dicht en de sauna gaat aan. Al snel zijn de ruiten beslagen en zie ik alleen nog wat schimmen staan, iets wat op Mariska en Finn moet lijken. Ik begin in mijn eigen te lachen, het lijken wel twee sardientjes in een potje denk ik. Ik roep snel Rens en Jesse en die komen ook kijken, ze moeten er ook om lachen. Wat is er?? Word er uit de douchecabine geroepen door Mariska. Niks roepen we met zijn drieën. Op een gegeven moment zeg ik tegen Jesse, moet nog meer lachen, pak een beker water. Ik ben nog niet uitgepraat of Jesse staat al met een volle beker water klaar. Maak de deuren open zegt hij. Mariska had ondertussen al wat condens van de ramen afgeveegd om te kijken wat er aan de hand was. Dat doe je niet hoor Jesse Hoebe roept ze en ze pakt de deurknoppen stevig vast zodat de deuren niet meer open kan. Zo stevig dat haar konkels helemaal wit worden. Wij beginnen weer te lachen en Jesse probeert de deur open te maken maar het lukt niet, zo stevig heeft Mariska de deur vast. Ik zat hier zo ontspannen zegt ze, nu ben ik weer gespannen, leuk hoor.......... Nou wij hebben wel ontspannen gelachen.

1 opmerking:

  1. Ontspannen is een van de belangrijkste dingen in het leven! genieten zoals we allemaal zeggen. Neem af en toe een sauna!

    BeantwoordenVerwijderen