zaterdag 1 juni 2013

Kijk mama een oog in het dak

We zitten we nog even lekker na te genieten van de bbq met een ijsje. Roept Finn in een keer tegen Mariska, kijk mama een oog in het dak. Een wat wat in het dak zegt Mariska. Nou, een oog zegt Finn. Waar dan Finn, vraagt Mariska aan hem. Nou daar zo! We kijken naar boven en zien iets wat we liever niet op het dak van het terras zien, een, beginnend, wespennest. Shit denk ik deze willen we hier helemaal niet hebben. Ik weet wel wat zeg ik tegen Mariska en Finn. Ik loop naar beneden en vind een spuitbus tegen wespen. Bij terugkomst op het terras zeg ik tegen Mariska en Finn dat het beter is dat ze even binnen gaan staan. Ik klim op de rand van het terras en op het moment dat ik wil spuiten komt net een van de bouwers naar buiten zetten. Deze krijgt meteen de volle laag van mij en mijn spuitbus, meteen blijf ik in de ingang vol spuiten met het goedje wat uit de spuitbus komt. Er komen geen bouwers meer uit meer uit het wespennest, gelukkig maar denk ik. Nog even de omgeving bespoten, dit moet genoeg zijn.

Het oog in het dak!!!
De volgende dag is het weer schitterend weer dus we ontbijten lekker buiten. Het oog zit er nog steeds papa roept Finn. Ik kijk naar boven, ja Finn dat zie ik maar de wespen gaan hier niet meer wonen Finn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten