woensdag 11 september 2013

Bilprovning

Vandaag moest Mariska haar auto op voor een bilprovning (apk). De apk hier wordt gedaan door een speciaal bedrijf en niet bij een garage zoals in Nederland. Ik had, een paar maanden geleden al, voor haar een afspraak gemaakt om 7 uur s´ochtends (hahaha). Toen ze hoorde dat ze daar om 7 uur moest zijn vroeg ze of ik wel spoorde, je gaat er zelf zo vroeg maar staan zei ze. Nou dan doe ik het toch, het is 200 meter verder rijden dan mijn werk. De keuring duurde nog geen 10 minuten, normaal duurt het 15 minuten maar de remmen testbank was stuk, ze reden buiten een klein rondje en de wagen stond op tijd stil. Als aanmerking kreeg ik te horen dat de stötdampere lek was, een schokbreker was lek. Maar hiervoor hoefde ik niet terug te komen.

Ik heb nu twee verschillende auto´s naar de keuring gebracht en ik heb het idee/gevoel dat er hier iets makkelijker gedacht word over een auto keuring dan in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten