dinsdag 17 september 2013

Lasten vermindering

Op mijn werk luister ik altijd naar de radio. Het is een praatprogramma met lekkere muziek er tussen door. Voor de Zweedse lezer P4 Värmland. Gisteren hoorde ik een aantal keren opmerkelijk bericht voor deze tijd. Voor de zekerheid ben ik naar mijn collegae gelopen om te kijken of ik het goed gehoord/begrepen had. Ja zegt Mina je hebt het goed gehoord.

Oké, hier gaan we. Juist vandaag, met Prinsjesdag, krijgt heel Nederland te horen dat er een laste verzwaring komt. Iedereen gaat, er over het algemeen, er een beetje(veel) op achter uit. Hier in tegen komt er een laste vermindering voor de mensen die werken. Mensen met een uitkering en bijvoorbeeld mensen met ouderschapsverlof gaan er daar op tegen iets op achteruit. Het is hier overigens normaal dat de mama en de papa betaald ouderschapsverlof hebben. Het betekend voor ons dat we, ongeveer, 300 kronen per maand extra in ons portemonnee hebben. Een heerlijk vooruitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten