zaterdag 12 oktober 2013

Verkeerd besteld

Rens heeft het al een tijdje over dat hij een Dolby Surround systeem wil hebben voor zijn tv en playstation. Van de week kwam hij bij me en vertelde me dat hij er eentje had uitgezocht. Dit word hem papa, wil je hem bestellen, hier is het geld. Hij had er goed over na gedacht, want het eerste wat ik zou vragen of hij genoeg zakgeld hier voor had. Hij moest besteld worden bij een elektronicawinkel, deze winkel heeft meerder vestigingen in Zweden en we hebben er al meer gekocht. Weet je zeker dat het de juiste is vraag ik aan Rens, ja hoor dit moet hem worden zegt hij tegen mij. Twee dagen later krijg ik een sms dat ik hem kan ophalen bij de ica (de plaatselijke AH). Zodra ik thuis ben word meteen de doos opengemaakt en begint hij het een en ander uit te pakken. Iets wat ik normaal nooit doe doe ik nu wel, ik pak de handleiding. Ik weet niet waarom ik dit doe, ik ben tenslotte Hollander. Normaal installeer ik het een en ander, ga het uitproberen en als het niet werkt ga ik een keer kijken in de handleiding. Stop maar met uitpakken zeg ik tegen Rens, je hebt het verkeerde besteld. Je hebt een surround systeem voor een radioversterker gekocht en niet voor een TV. Met een grote teleurstelling word het een en ander weer ingepakt. Samen met Mariska en Rens overleggen we wat we er mee gaan doen. Moeten we het terug sturen en iets nieuws bestellen of moeten we naar een van de winkels rijden, de dichtstbijzijnde is voor ons in Karlstad. Rens wil hem graag hebben dus besluiten we dat ik met Rens en Jesse naar Karlstad ga omdat we nog meer spullen voor de jongens nodig hebben.

Het ruilen was geen enkel probleem. Rens had ondertussen een nieuwe uitgezocht en hij heeft voor een 3D blueray speler gekozen met 5 mooie kleine boxen. Niet speciaal voor de 3D, hij heeft hier niet de juiste tv voor, maar deze viel in zijn budget. Nadat hij had uitgelegd aan de verkoper wat hij er precies er mee wilde gaan doen moesten we nog twee extra kabels kopen om zijn playstation ook te kunnen aansluiten op het systeem. Ondertussen hebben we het systeem in zijn slaapkamer geïnstalleerd. En ik moet zeggen, ik ben jaloers op hem. Niet zo een klein beetje jaloers maar echt jaloers. Wat een mooi geluid, het is net of je in een bioscoop zit, prachtig gewoon.

Ik heb dus de stoute schoenen aan gedaan en, nee ik heb niet aan Mariska gevraagd of ik er ook een mag kopen want daar weet ik het antwoord al op, maar ik heb aan Rens gevraagd of het niet beter was als we het systeem in de woonkamer neer konden zetten. Hij keek me lachend aan en zei, nee papa spaar er zelf maar voor, dat moet ik ook doen (dit zeg ik ook altijd tegen de jongens). En hij heeft gelijk, hij heeft er hard voor gespaard en ik gun het hem van harte. Maar ik moest het gewoon even proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten