maandag 28 oktober 2013

Wat er zoal gebeurde deze week

Vorige week zijn we begonnen met een concert. Jesse zit sinds drie weken op drum les en hij mag nu al mee doen aan een optreden in de muziek school. Drie weken lang gaat hij twee keer in de week naar de muziekschool en twee keer in de week heeft hij op school les. Hij speelt de drum en verschillende andere slaginstrumenten


Hij heeft nog verschillende keren gespeeld deze avond, het was erg leuk om te zien.

Dinsdag was ik net Finn naar bed aan het brengen toen Jesse boven kwam. Papa, het licht in de woonkamer en in de keuken doet het niet meer. Verdorie al weer niet, denk ik. Het is nu al de vijfde keer van het jaar. Ik ga maar eerst even bij de buren vragen of deze stroom hebben, ik heb geen probleem zegt Katherina. Oké, dan moet ik het een en ander even controleren. Een half uur verder, en ik heb alles dubbel gecontroleerd, ik kan niks ontdekken wat verkeerd is bij ons, ik snap er geen reet van. Ondertussen heb ik de koelkast naar voren getrokken en die weer voorzien van stroom vanuit een ander deel van de kamer. De jongens zijn  zo slim om het internet gebeuren en de tv weer aan de praat te krijgen met diverse verlengsnoeren, wat moeten pubers zonder internet en tv !!!!!

Ik heb de kaarsjes maar weer uit de kast gehaald.
Terwijl ik de kaarsjes maar weer aansteek zie ik twee auto´s, met groot licht, de straat inrijden. Ze stoppen bij een meterkast waar onze stroom ook vandaan komt. Ik weet ondertussen waar hij staat!!! Ik zeg tegen de jongens dat ik even buiten ga kijken hoe het nu in elkaar steekt. Terwijl ik bij de monteurs aan kom is er al een buurman, van een paar huizen verder op, ook al aanwezig. Hej Ruud we missen een fase zegt hij. Oké nu wordt het een en ander duidelijk. Er komt nog een andere buurman aan lopen die ook stroom krijgt van uit deze kast, is het weer zo ver zegt hij, ik wordt er een beetje moe van. Terwijl de monteurs het een en ander controleren en zo nu en dan het hele straat, ongeveer 10 huizen, uitschakelen. Staan wij gezellig te praten. De monteurs zijn tot de conclusie gekomen dat er een draadbreuk is. Ze vertellen ons dat ze een noodkabel gaan aanleggen, deze moeten we alleen even ophalen vertellen ze ons. Ik heb niet verstaan waar ze naar toe moesten rijden, maar ik weet alleen dat het anderhalf uur zou duren voordat ze weer terug kwamen. Toen wij om 11 uur naar bed gingen waren ze net bezig met de kabel aan het uitrollen. Tot op heden ligt de noodkabel er nog steeds, maar is de stroom niet meer uitgevallen. Wanneer ze de oude kabel gaan opgraven weet ik niet, we zullen het wel merken als de stroom er weer vanaf gaat.

Finn heeft ondertussen uitgevonden dat je heel goed kan innebandy spelen op ons terras. regelmatig vraagt hij ons of we zin hebben in een wedstrijd. Maar ik wil wel winnen hoor zegt hij dan.

Ennnnnnn
Weg is de bal.
Hij weet de bal al lekker te raken. Mariska verteld later dat hij dit vaak speelt op de dagis, er is een nieuwe begeleider die het geweldig vind om dit met de kinderen te doen.

Er is ook een sleehondenrace in de bossen gehouden. Omdat er nog geen sneeuw ligt wordt er geracet met een kar achter de honden. Ook waren er mensen die met een hond en een fiets de race gingen doen of al joggend met een hond. Wij hebben diverse starts gezien van mensen die het parkoers gingen afleggen met de fiets en een hond. Het is geweldig om te zien hoeveel zin de honden hebben, ze staan vol met adrenaline en willen zo snel mogelijk vertrekken. Er kwamen, ongeveer, 250 honden aan de start verdeeld over twee dagen.

De honden staan te stuiteren.
Finn had besloten dat hij dit ook wel met Billy kon doen.
Alleen Billy zag dit niet zo zitten.
De kat was ook weer een tijdje uit het zicht verdwenen, Deze bleek later in een boom te zitten en, volgens de rest van de familie, durfde ze er niet zelf uit te komen. Of ik even wilde gaan kijken, je ben toch brandweerman geweest papa zegt Finn tegen me.

Ze zat niet zo heel hoog.
Hoe gaan we dit oplossen Spiderman!!!!!
Ik heb een ladder gehaald en heb haar uit de boom gehaald. Dit hebben we goed gedaan papa zegt Finn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten