dinsdag 12 november 2013

Eerste echte nachtvorst.

We hebben een heel weekend met regen achter de rug. In de nacht van zondag op maandag ging het ook vriezen. Toen ik s´morgens beneden kwam stond de temperatuurmeter op -5,2 graden. Toen ik de hond ging uitlaten heb ik de stekkers van de motor en cabine verwarming er in gedaan en een uurtje later was alles lekker warm en de ramen waren ontdooid. Toen ik de wagen wilde starten ding dit maar net aan. Ik dacht meteen hoe moet het nu als het echt gaat vriezen en we weer rond de - 20 graden wordt. Ik heb een extra rondje gereden en op mijn werk heb ik de auto nog even laten draaien. Om te zorgen dat de accu weer goed gevuld werd.

Toen ik om kwart voor vier weer naar huis wilde gaan deed het zelfde probleem zich voor, een moeilijk startende auto. Ik heb eerst meer een nieuwe accu gehaald en heb deze samen met Rens geplaatst. Het resultaat was dat de auto weer vlot start.

Voor de technische denkers. Ik weet dat het ook b.v. aan de dynamo kan liggen maar ik moet vandaag eerst naar Kristinehamn (50 minuten hier vandaan) voordat ik naar mijn werk ga en alle garage´s waren gisteren al dicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten