dinsdag 24 december 2013

De kerstman

Een week geleden had ik Katherina (onze buurvrouw) geholpen met het weghalen van een oud bed. Tijdens deze werkzaamheden zegt ze, kan jij volgende week voor kerstman spelen? Pardon, uuuuhh wat zegt zo´n man allemaal in het Zweeds? Na een aantal teksten te hebben doorgenomen kwam de grootste uitdaging, heb jij kleding vroeg ik aan Katherina? Je moet niet zo moeilijk doen zegt ze, deze donkere jas die je aan hebt is goed alleen nog maar een baard regelen, ik betaal hem wel. Oké we gaan op zoek. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben gisteren een heel kerstmannen-pak gekocht. Ze liggen hier te kust en te keur in alle prijsklasse.

Vanavond was het zo ver, ik zou via de veranda binnen komen. De kinderen, David en Molly, stonden voor het raam te wachten. Toen ik plotseling voor de deur stond schrokken ze zich rot. Zoiets zie je alleen op YouTube, kinderen die zich rot schrikken en hun papa staat te filmen. Ik moest er hard om lachen, maar toen de deur open ging moest ik meteen weer in mijn rol van kerstman zitten. Na de eerste Zweedse zinnen te hebben uitgesproken kreeg ik meteen respons van David en Molly, dat gaat goed dacht ik. Meteen werd ik op een stoel gezet en werd me een glaasje Glögg aangeboden, dit lijkt op Glühwein maar dan ander!!! Dit is overigens niet prettig drinken, dat nep-haar gaat best wel ver je keel in, maar daar smaakt het niet minder om. Verder kreeg ik nog allerlei lekkernij, ik zat lekker in mijn rol dus ik heb alles lekker opgegeten.

Hohoho
Finn moest er maar om lachen, papa nou ben je klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten