zondag 2 februari 2014

Van alles wat.....

Afgelopen dinsdag stond ik, voor de eerste keer dit seizoen, mijn dienst als liftboy te doen bij de skiclub. Het ging geweldig. Ik moest nog 2 uur staan en voelde mijn voeten nagenoeg niet meer. Naast mij stond een andere vader die deze avond ook als liftboy fungeerde. Hij zag mij stampvoeten en vroeg me, kalle fötter (koude voeten)? Ja en jij niet. Nee zei de man, hij vertelde mij dat hij geen eens sokken aan had zo warm waren zijn schoen. En als of ik het niet geloofde trok hij zijn schoen uit, inderdaad geen sokken aan. De schoenen werden in het dorp verkocht. De volgende dag heb ik ook een paar gekocht en inmiddels heeft Mariska ook een paar. Ze zijn heerlijk warm, we hebben geen last meer van koude voeten.

De warme en volgens Mariska niet zo modieuze laarzen
Finn vond ze ook lekker warm.
Het jammere is alleen dat het nu een paar graden boven nul is.

Gisteren zijn we begonnen om de keuken te voorzien van nieuwe behang. Er zit nu van dat structuur behang op. Dat plak je er op en dan kan je het later verven. Het is later dan onmogelijk om het er weer af te halen. Omdat dit behang, volgens ons, bijna standaard in ieder huis gebruikt word, moet er ook een oplossing voor zijn om het behang te vervangen. En dat is er, het zogenaamde reparatie behang (vrij vertaald). Dit behang plak je er overheen en dan kan je het daarna schilderen of je ga het nog een keer behangen met een echt leuk behangetje. Ik moet zeggen het knapt nu al op, binnenkort komt er nog een leuk kleurtje op.

Eerst even op maat maken, het behang is een meter breed dus we schieten lekker op
Na een half uurtje werk zie je het resultaat al.
Ondanks de dooi zijn we vandaag even na de skipiste geweest. Jesse wilde het vandaag op de snowboard proberen.Voor dat Rick hier komt wil ik het wel al een beetje kunnen papa zegt hij tegen mij. Het ging heel erg goed. Door de dooi was de sneeuw wat papperig geworden waardoor hij niet zo snel naar beneden ging. Toen we thuis kwamen ben ik met Finn naar buiten gegaan. Papa het paard moet even buiten lopen zegt hij. Nu heeft Mariska ook nog even rustig de tijd om haar huiswerk maken, daarna ging ze dansen in een dorp verderop en als klap op de vuurpijl moest ze nog werken ook.

We hadden het gezellig buiten
We kwamen verschillende sporen tegen. In het midden van een paard, en rechts van een quad.
Achter in de tuin sporen van hertjes.
En natuurlijk sporen van Finn.
En als je moe bent ga je gewoon even liggen en sneeuw eten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten