zondag 18 mei 2014

T-shirts

Ook onze jongens bestellen kleding via internet, dat is veel makkelijker dan met je vader en moeder winkel in en winkel uit te lopen. Onlangs hadden ze, bij twee verschillende bedrijven, verschillende spullen besteld. Twee t-shirts bij een bedrijf en vijf t-shirts bij een ander bedrijf. En om het nog spannender te maken, het waren bedrijven uit Amerika. Ik had er mijn twijfels over maar ik kon ze niet overhalen om leuke t-shirts bij een Zweeds bedrijf te bestellen, als er dan wat mis is is het makkelijker terug sturen bedacht ik als excuus. Maar nee, ik moest niet zo zeuren. Mariska heeft samen met de jongens de bestelling gedaan en alles netjes betaald.

Na een week krijgen we een brief van de douane. Ons pakketje is onderweg naar het afhaalpunt, maar voor dat we het kunnen ophalen moeten we wel nog even 165 Krone betalen. Nog meer betalen, je had toch al betaald vraag ik aan Mariska? Uhhhh ja, dit zijn de invoerrechten zegt ze. Oké, de invoerrechten voor hoeveel t-shirts. O, twee zegt Mariska, het is bijna net zo duur als een t-shirt zegt ze verbaast. Potverdorie, wat gaat de volgende zending wel niet extra kosten denk ik meteen. We hebben het pakketje opgehaald en de invoerrechten netjes betaald.

Twee weken later krijgt Mariska van het andere bedrijf een mail met de vraag hoe ze de producten vond en of ze mee wilde doen aan een enquête. T-shirts, we hebben helemaal nog niks ontvangen mailt ze terug. Na wat heen en weer gemaild komt een week later een berichtje van de post dat er een pakketje klaar ligt voor ons. Mariska heeft het opgehaald en het waren de vijf t-shirts die we nog moesten krijgen. Mooie t-shirts he papa zegt Jesse tegen mij. Uhmm hoeveel invoerrechten moesten we nu betalen vraag ik nieuwsgierig aan Mariska? Niks zegt ze, deze zending is niet direct uit Amerika naar ons gestuurd maar via België. Ik snap er niks van zegt ze maar ik kon deze zo ophalen.

Ik moet wel even eerlijk zeggen dat het leuke t-shirts waren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten