zondag 19 oktober 2014

Banden wissel

Het is volop herfst, natuurlijk hoort daarbij regen, wind, zon en......... vorst. Een week of twee geleden hebben we de eerste nachtvorst gehad. Een nawee hiervan is dat mensen op elkaar gaan letten. Hebben ze het al gedaan....... is het niet te vroeg........ moeten wij het ook al doen. Deze week was het weer raak meerdere dagen achter elkaar nachtvorst en overdag een graad of vier. Dan, dan zie je dat iedereen het gewoon doet, Het wisselen van de banden van de auto van zomerband naar winterband.

Vlak waar ik werk een een bandenbedrijf en daar was het van de week al druk. Je kan zo naar binnen rijden zonder afspraak maar dan is de kans groot dat je een uur moet wachten, maar je kan ook een afspraak maken zodat je weet dat je direct aan de beurt bent. Voor Mariska haar auto maken we een afspraak en mijn auto doen we zelf.


Finn helpt natuurlijk mee, met een uurtje zijn we klaar met de banden wissel van mijn auto. Voor Mariska haar auto moeten de de velgen even wassen, je schaam je eigen gewoon als er iemand zo aan moet werken.

Normaal zijn de velgen zilverkleurig
Even inspuiten met schoonmaakmiddel
Wassen.....
En zo zien ze er weer netjes uit.
O ja nu ik dit schrijf, op zondag, is het een graad of 15, maar aankomende week gaat de temperatuur weer naar beneden en ze beloven koudere temperaturen met nachtvorst.

Het maakt eigenlijk niet uit wanneer je gaat wisselen. De ene zal zeggen, nou ik zou nog maar even wachten met wisselen en de andere zou zeggen, je bent eigenlijk een beetje te laat met wisselen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten