maandag 27 oktober 2014

Een sportweekend.

Nou klinkt dat heel sportief maar het is anders dan je zou denken. We hebben zelf niet gesport maar we hebben naar verschillende sporten gekeken.

Het begon vrijdagavond. Rens begint om half zes met voetbaltraining, dit is overigens binnen. Dit keer is hij iets eerder gestopt omdat, om half acht, de eerste ijshockey wedstrijd van Filipstad begint. We zijn optijd aanwezig en we hebben een goed plekje uitgezocht. Er blijven maar mensen binnen komen, het word gezellig druk, we zien veel bekende mensen. Finn ziet veel van zijn vriendjes van school en na twee minuten zitten op zijn stoel is hij met zijn vrienden aan het spelen en uit het zicht verdwenen. Af en toe komt hij nog even langs om te vragen of hij brood met worst mag kopen. Natuurlijk, hier heb je wat geld. Als hij een meter of tien bij mij vandaan is draait hij zich om en zegt, en ook drinken he papa, natuurlijk ook drinken zeg ik tegen hem. Ik kan door het raam zien dat hij netjes staat te wachten in de rij. Als hij aan de beurt is word hij netjes geholpen door een vriendelijke dame, ze doet zelfs ketchup op zijn broodje.

Het gaat snel je moet het goed blijven volgen.


Als Finn terug komt om het geld terug te geven valt, na twee minuten spelen, precies het eerste doelpunt, shit gemist denk ik. De wedstijd begint weer en na 1 minut is Finn weer bij me om wat te vragen, er klinkt gejuig, shit dat was het tweede doelpunt dat ik mis, dit gaat lekker zo.

Het was een mooie wedstrijd op te zien, het ging er lekker hard aan toe. In totaal zijn er 11 doepunten gevallen en heeft Filipstad met 1 doelpunt verschil gewonnen.

Zaterdagochtend heb ik eerst Jesse naar bokstrainen gebracht en ben ik daarna met Rens zijn voetbalteam naar Degerfors gegaan. Degerfors is ongeveer een uur rijden hier vandaan. Het team van Rens had namelijk de competetie gewonnen en moest in Degerfors zijn prijs ophalen. Er waren diverse teams, in verschillende leeftijdsgroepen, die hun prijs kwamen ophalen. Na de prijsuitreiking mochten we nog een wedstrijd zien van de grote jongens. Degerfors tegen Huskvarna, omdat het de hele dag al regende hadden de trainers besloten om kaartjes voor de overdekte tribune te kopen.

De groepsfoto van het team
Iedereen krijgt zijn prijs
Aanvang van de wedstrijd Degerfors-Huskvarna
 De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijk stand, er waren flink wat gele kaarten en 1 rode kaart.

Vandaag, zondag, gaan Finn en ik lekker samen zwemmen. Natuurlijk moeten we dan ook even realexen in de sauna en het bubbelband.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten