zondag 25 januari 2015

Effe bouwen

Anderhalve week geleden was het eindelijk zo ver, de stuga kwam aan. De pallets, waar alles op lag waren niet, zoals beloofd, tussen de 2 en 3 ton zwaar, maar tussen de 4 en 5 ton. Mariska moest dus nog even een grotere shovel regelen voor het lossen van de stuga.

Het had gedooit en gesneeuwt en toen weer gedooit en weer gesneeuwt, het was dus lekker glad.

Het hele huis ligt in de tuin.
Ik had ondertussen mijn vader gebeld en die was bereid om mij een weekje te helpen. Ik kan niet genoeg zeggen hoe dankbaar ik hem hiervoor ben, zonder hem was ik nooit zover gekomen.

Finn vond het geweldig dat opa kwam.
Opa ophalen van Arlanda.
De weerberichten zagen er een week geleden goed uit, net onder het vriespunt en wat zon. Maar niets is zo als het is. We hebben weinig zon gehad en veel sneeuw en als toetje een dag die begon met -18 en eindigde met -12, maar deze dag hadden we wel zon.

Je kan niet werken zonder uitvoeder.
Frame klaar........
Bouwen maar.
Er was nog zat tijd voor Finn over na het werk.
en samen even een tukje doen.

Vandaag is het -18 graden en een lekker zonnetje.
Dakbedekking er op maken.
De bouwers.
Vanaf de weg

en een tevreden vrouw, wat wil ik nog meer.
We hebben hard gewerkt de afgelopen week. Alle balken en dakplaten hebben we met de hand naar boven getild. Er is heel veel sneeuw gevallen in een paar dagen tijd en we hebben -18 doorstaan.

Casco staat er nu een huis, ik moet er nu nog een vloer in maken en hij moet helemaal geisoleerd worden. Een slaaploft er in maken. Dan moet het elektra gedaan worden, dit mag je hier niet zelf doen, binnen panelen plaatsen, water en afvoer aansluiten, douche en wc plaatsen, Dan laten we het dak nog door een dakdekker doen, wat er nu op ligt is voor tijdelijke aard. Het komt er op neer dat ik nog wel een tijdje bezig ben.

Papa nog maal bedankt voor het helpen, we zijn heel erg opgeschoten. Ik vond het weer geweldig om samen met je te werken, dank je wel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten