zondag 16 november 2014

Hollandse herder.

De parkeerplaats tegen over ons huis stroomt vol met auto´s. Raar denk ik de voetbal is toch al afgelopen. Ik blijf nog even kijken, de mensen stappen uit en in de achterbaken van de verschillende auto´s worden de hondenkennels opengemaakt. Er komen allemaal herdershonden uit, de herdershonden die wij van de politie kennen. Ondertussen zien we dat er een man zich omkleed in een speciaal pak, zo een speciaal beschermpak die hondentrainers aan hebben als ze de honden trainen. Zullen we gaan kijken zegt Jesse, natuurlijk doen we dat even. Ik kijk naar Finn, ga je ook mee, eigenlijk weet ik het antwoord al, nee hoor ik hoef niet zo zegt Finn. Finn heeft het niet zo op grote honden, of beter gezegd op andere honden dan de onze.

Als we even staan te kijken worden we opgemerkt door een dame. Ze heet ons vriendelijk welkom en verteld het een en ander wat ze aan het doen zijn. Vandaag is er een speciale trainer voor de honden en ze doen wat oefeningen voor de wedstrijden die er binnenkort zijn. Zo tussen neus en lippen door vraagt ze, komen jullie uit holland? Nou dacht ik dat ik dit ondertussen wel een beetje kon verbergen, niet dus. Ja zeg ik tegen de dame. Nou dat is toevallig dit zijn allemaal Hollandse herders. Ja uhh dat dacht ik al. Dan vraagt ze of we haar hond even willen zien en even willen aaien. Natuurlijk willen we dat. Als we naar de auto lopen zeg ik tegen Jesse heb je gehoord hoe hard die kaken dicht slaan als ze bijten, het lijken wel krokodillen? ja wat dan zegt Jesse. Nou jij mag hem eerst aaien zeg ik tegen hem. Met grote ogen kijkt hij mij aan, schijterd zegt hij tegen mij.

Bij de auto aangekomen zegt de dame tegen ons, de meeste mensen denken dat deze honden agresief zijn maar niks is minder waar. Ze haalt de hond uit de kennel en we hebben nooit zo een lieve hond gezien.


Zo zien ze er wat minder lief uit.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten