zondag 28 december 2014

Wandelen

De temperatuur schommelt de laaste dagen rond de -18 graden, en dan praten we over de dagtemperatuur. Het voordeel als het zo hard vriest is dat er overdag een strak blauwe hemel is met een heerlijk zonnetje. De afgelopen dagen heb ik geholpen om de sneeuwkanonnen te plaatsen op de skipiste. Deze staan nu volop sneeuw te maken, dit omdat er veel te kort natuursneeuw valt. Als alles goed gaat kunnen we over een aantal dagen al skien.

Vandaag heb ik wat klusjes in en rond het huis gedaan. En eigenlijk was ik blij dat ik binnen weer aan de gang kon, tot dat Finn bij me kwam. Papa gaan we naar buiten wandelen, vraagt hij aan mij. Ik kijk hem aan en dan kijk ik naar de temperatuurmeter, -18,6 graden geeft hij aan. Weet je hoe koud het is buiten, zeg ik tegen Finn. Ja dat weet ik zegt hij, maar we kunnen toch een stukje lopen in het bos. Ja, goed idee zeg ik tegen hem, zodra je het koud krijgt zeg je het maar dan gaan we terug.

Alles gaat weer mee, hij had zelfs warme chocolademelk mee genomen.
We lopen in het bos waar hard gewerkt word om de langlaufpiste in orde te krijgen. Overal horen we sneeuwkanonnen humn werk doen.

De zon verdwijnt al snel achter de bergen.

Effe een selfie met mijn kleine jongen.



We hebben ruim 1,5 uur gelopen en zijn naar huis gegaan omdat we moe waren en niet omdat we het koud hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten