maandag 4 juni 2012

Schoorsteenveger

Vandaag is de schoorsteenveger langs geweest om het een en ander schoon te vegen. Omdat wij (gaan) stoken op pallets en hout moet de schoorsteen 3 keer per jaar schoon gemaakt worden. We krijgen hier vanzelf bericht over en de ladder moet klaar staan, want die heeft de schoorsteenveger zelf niet mee.
Hij was heel snel op het dak.

De schoorsteen was niet echt vuil, maar het is wettelijk verplicht om deze  schoon te laten maken.
Nadat alles schoon was heeft hij mij nog wat tips en trucs gegeven over het stoken met deze kachel. Het ziet er moeilijker uit dat dat het is als ik hem moet geloven.

Mariska heeft diverse soorten stofjes gevonden om wat gordijnen te maken. Deze hingen al weken over de rail en het werd nu wel even tijd om de gordijnen in elkaar te zetten. Omdat Mariska dit Jaren heeft gedaan op Dijk en Duin en voor een stoffenwinkel was dit zo voor elkaar.
En als Mariska aan het werk is gaat Finn ook aan het werk.
Vandaag ben ik opzoek gegaan naar een tandarts. Er zijn er hier in het dorp 2. Vol goede moet ben ik naar binnen gegaan. Om een lang verhaal kort te maken. Er is een wachtlijst van ongeveer twee jaar, maar de kinderen kunnen wel gewoon geholpen worden. In geval van nood mogen we altijd bellen en worden we gewoon geholpen. Omdat Jesse een beugel heeft heb ik wel twee telefoonnummers van orthodontisten gekregen. Deze hebben een praktijk op ongeveer 4,5 mile hier vandaan. Wordt vervolgd.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten