woensdag 7 augustus 2013

Mijn grote vriend is er weer.

Ik kom terug van mijn werk (afgelopen donderdag) en Finn komt de voordeur uitrennen. Papa, papa mijn grote vriend is er weer. Ik begin te glimlachen en weet dat hij Jitse bedoeld. Jitse was hier vorig jaar met Gerda en nu is samen met Jeroen, op de motor, voor een paar dagen bij ons te gast. Ik heb met Jitse en Jeroen samen bij de brandweer in Beverwijk gewerkt en we hebben daar een hele leuke tijd gehad. Het was een leuke tocht vanuit Nederland naar Zweden. Ze hebben de nachtboot van Kiel naar Gotenborg genomen, en dit is ze heel goed bevallen.
Jitse en Jeroen.
We hebben een leuke week gehad. Al hoewel wij ook nog af en toe moesten werken hebben ze hun eigen ook prima vermaakt. Ze zijn er zelf een aantal keren op uit getrokken om lekker rond te toeren en te genieten van de omgeving.
We hebben heerlijk gegrild, onder het toeziend oog van Jeroen was Rens aan het grillen.
De heren hebben ons laatste beetje hout gekloofd, nogmaals bedankt.
En als er gewerkt word helpt Finn natuurlijk ook.
Finn genoot echt van alle aandacht die hij kreeg van Jitse en Jeroen
Samen voetbal kijken met de mannen.
Samen met zijn grote vriend op de motor een rondje rijden.
Rens vond het zo wel goed.
Jitse en Jeroen hebben het vreselijk getroffen met het weer dus er moest natuurlijk ook met water gespeeld worden. Finn gierde het uit, Jesse had Jeroen van de week al een keer nat gemaakt dus die was nu ook aan de beurt.

Jeroen zijn water was op dus Finn ging in de aanval.


Jesse moest er ook aan geloven.

We zijn ook wezen mountainbike, twee keer zelfs. Samen met Jeroen en Rens hebben we de 10 kilometer gefietst, althans we hebben bijna de 10 kilometer gehaald, uhhhh, ik moet wel eerlijk zijn, we hebben bijna de 5 kilometer gehaald. Om precies te zijn hebben we 4,5 kilometer gefietst op het parcours van de 10 kilometer. Jeroen trok het niet meer en moest even zitten. Twee dagen later hebben we het nog een keer geprobeerd, samen met Jeroen ben ik er op uit getrokken en we hebben weer de 10 kilometer parcours gedaan. Dit keer zijn we tot de 8 kilometer begonnen. Als Jeroen nou nog een paar dagen langer was gebleven hadden we de 10 kilometer makkelijk samen gered.

Twee malle Eppie´s
We zijn nog naar een oud oorlogsvliegveld geweest het stelde niet zo heel veel voor maar het was wel leuk om te zien. Er stond ook een oude water pomp en Finn wilde graag even pompen. Ik had zijn speen afgenomen omdat ik een foto wilde maken, zie hier het resultaat.
De heren staan alle twee al te lachen, de foto is al gemaakt, stom van me.
Ik doe niet de lullig, hier het resultaat. 
Iedere avond hebben het Keezen-spel gedaan, Jeroen snapt het nu ook.
Lekker eten bij de uitkijkpost. 
Jeroen was met de jongens het geweer aan het afstellen.
en Jitse was met met Finn aan het tractor rijden.
Er waren ook mindere momenten. De motoren van Jitse en Jeroen zijn diverse keren omgevallen. Niet dat de jongens er onvoorzichtig mee omgaan maar..... De eerste keer zet Jitse zijn motor, in een kuil, op zijn standaard en dat gaat niet kwam Jitse achter. De tweede keer stonden ze geparkeerd en is de standaard door het asfalt gezakt, Jeroen zijn motor tegen Jitse zijn motor en Jitse zijn motor op de grond. Gelukkig zijn ze de rest van de week blijven staan op hun standaard.
Er was wat lak schade en bij Jeroen moeste we de spiegel even maken. Gelukkig viel het allemaal wel mee, maar het blijft zonde..
We hebben een hele leuke week gehad, er waren nog veel meer foto´s maar ik vond het wel even goed zo. Voor de gene die gedesinteresseerd zijn in de andere foto´s, Jitse en Jeroen gaan op eerste kerstdag een, gezellige, ouderwetse dia-avond houden.

Ondertussen zijn de heren weer veilig thuis aangekomen. O, ja willen jullie Sylvia en Gerda bedanken voor alle lekkere dingen die jullie hadden mee genomen, dank je wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten