zondag 19 januari 2014

Säfsen

We zijn heerlijk een lang weekend naar Säfsen gegaan, hier is een lang weekend van donderdag tot en met zondag. We hebben heerlijk geskied en Mariska heeft, na ongeveer 18 jaar weer op de ski gestaan. Eerst heeft ze weer les genomen en de laatste dag is ze met ons mee naar boven gegaan. Ze kan nog niet echt zeggen of ze het nu wel of niet leuk vindt. Des al niet te min hebben we een heerlijk weekend gehad waar iedereen zich vermaakt heeft.

S´avonds op de ski.
Donderdagavond begonnen we met skiën, het was wel wat fris -10 met een strak windje. Het jammere was dat er s´avonds maar 1 piste open was.

De sneeuwkanonnen stonden, op verschillende piste, dag en nacht te blazen.
Op diverse pistes stonden de sneeuwkanonnen nog volop te blazen. Na 1 week sneeuw en vorstwaren er van de 16 pistes er maar 5 pistes open. Dit was wel jammer, maar ze deden vreselijk hun best om meer sneeuw op de pistes te krijgen.
Samen met het embleem van Säfsen op de foto.
Wachten op het eten.
Om een uur of 1 kwam Mariska en Finn ook naar de skipiste zodat we samen konden eten, je kan hier overigens heerlijk eten. Finn mocht niet skiën van wegen zijn gebroken arm natuurlijk, over 3 weken gaat de pen er uit en dan kijken we wel hoe het gaat. Mariska en Finn deden het s´ochtends wat rustig aan, en Finn vond dit prima. Als Mariska s´middags les had bleef ik bij Finn en gingen we lekker sleeën.
Mariska haar eerste les, de foto heb ik stiekem gemaakt.
Pure concentratie.......................
Skilift was appeltje eitje.
Mariska had s´middags les. We hadden voor een groepsles betaald maar ze had alleen les. Na twee keer van de kleine piste af ging ze meteen naar boven toe, naar de grote piste. Het gaat goed zei Anika, haar privé juf.

Even samen op de foto.
Voor de kinderen was er ook van alles geregeld zowel op de skipiste als bij het park waar we sliepen, er is van alles te doen en overal loopt begeleiding bij.

Apreski....
Finn had de kinderspeelhoek snel gevonden
Ondertussen had Finn een knuffel gevonden die hij graag wilde hebben. Ik heb zelf toch ook geld mama zegt Finn tegen Mariska. Inderdaad heeft hij heeft zelf geld, af en toe krijgt hij ook een paar muntjes als de jongens zakgeld krijgen, maar dat is nooit genoeg voor deze knuffel natuurlijk. Alsjeblieft mama, ik koop hem zelf. En daar mee bedoelt hij dat hij het zelf wil betalen. Oké vooruit, hier is je geld. Met grote stappen loopt hij naar de vitrinekast waar de knuffels liggen, pakt er een en loopt naar de kassa om hem te betalen.

Ga weg papa, ik heb alles onder controle!!!!
Inderdaad hij had het netjes geregeld.
Op de laatste dag van ons verblijf had Rens besloten om bij Finn te blijven zodat Jesse, Mariska en ik samen konden skiën
Mariska op de ski
Mariska en ik samen op de ski.
Voor de opa´s en Oma´s, maar ook voor iedereen die het wil zien natuurlijk, heb ik een filmpje gemaakt van een afdaling van Mariska " downhill Mariska in Säfsen". Hij duurt duurt 7 minuten en dan kan je zien dat ze gewoon heel erg goed bezig is. Het beeld kan wat schudden maar ik heb onderweg mijn handschoen weer aangetrokken en ik verloor bijna mijn stokken!!! In de laatste 10 seconde van het filmpje verteld Finn even haarfijn wie er gewonnen heeft. Ondertussen is hier in Filipstad ook 1 piste open dus kunnen we gewoon verder gaan met oefenen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten