donderdag 30 januari 2014

Ik kom niet meer boven.

De afgelopen dagen heeft het, nagenoeg, constant gesneeuwd. De afgelopen 24 uur bijvoorbeeld is er 10 centimeter sneeuw bijgekomen. De weersvoorspellingen zeggen dat het voorlopig nog niet stopt.

Onze oprit vegen we regelmatig schoon. Niet zoals de buren, deze staan iedere ochtend, als het s´nachts gesneeuwd heeft, hun pad sneeuwvrij te maken. Ons pad loopt best wel schuin schuin naar boven toe. De mensen die hier ondertussen bij ons zijn langs geweest zijn kunnen dit beamen. Nu is het al een aantal keren voorgekomen dat, als het een nacht flink gesneeuwd heeft, ik niet met mijn auto naar boven kom. Ondanks dat ik de zogenaamde spijkerbanden onder de auto heb zitten. Dit betekend dat ik de auto weer netjes moet parkeren en.................. Ik hoor het jullie denken, het pad aan moet vegen. Nee, als ik dan achteruit naar boven rijd kan ik zo boven komen zonder problemen. S´middags word het pad dan weer wel aangeveegd, maar als er   s´nachts dan weer een bult sneeuw valt.........................

Mariska heeft overigens nergens last van. Mariska haar auto is 4x4 aangedreven en zoeft zo naar boven toe. Het enigste wat ik s´middags hoor van haar is, kwam je weer niet boven ik heb nergens last van als je dat soms wilt weten. Natuurlijk wil ik dat niet weten, dat weet ik wel. Maar er komt natuurlijk een ochtend dat ik s´morgens, per ongeluk natuurlijk, haar auto pak en dan mag zij het met de Volvo proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten