zondag 10 augustus 2014

Net als in een tekenfilm.

Vanmorgen had ik besloten om de heg even te knippen. En tevens wat rare struiken, die er tussen door aan het groeien waren, weg te halen. Dus waar begin je mee, juist met de rare struiken. Eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant. Dan begin je met de hegschaar de heg te knippen, eerst de ene kant en dan de andere kant.

Tot zo ver niks aan de hand, ik hoefde nog maar een meter of drie te doen voor dat ik klaar was met knippen. Ik zag wat in de struiken liggen en dacht dat het een vogel was. Ik kijk nog een keer goed en zie dat het een wespennest is. En precies op dat moment voel ik verschillende steken op mijn arm en meteen zwermen er diverse wespen om mij heen. Ik laat de hegschaar vallen en zet het op een lopen, ik veeg verschillende wespen van mijn arm. Na een meter of twee verlies ik een schoen en na vier meter kom ik Finn tegen. Ik pak hem, al rennend op, en loop nog een stuk door. Finn moet er hard om lachen, nog een keer papa dit is leuk. Ik denk het lijkt wel een teken film. Ik leg Finn uit wat er aan de hand is. Mag ik even kijken papa, vraag hij. Natuurlijk maar we wachten eerst nog eventjes.

Goed verstopt in de struiken

Een van de daders
Om van de schrik te bekomen hebben we eerst maar wat gedronken. Finn wat limonade en ik een lekker ijskoud biertje.

1 opmerking:

  1. Wij ontdekten ook net op tijd dat er een wespennest in onze houtvoorraad zit. Dat wordt dus nog even wachten met wegstapelen... Ze steken inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen