woensdag 6 juni 2012

Tuinafval.

Toen wij het huis kochten lag er een klein hoopje tuinafval achter in de tuin. Pär heeft het huis schoon opgeleverd en het bergje tuinafval was al een keer zo groot geworden. Ondertussen hebben we zelf, maar ook de buren, ook al het een en ander opgeruimd en de berg is nu ongeveer vijf keer zo groot geworden dan toen we het huis kochten. Het is dan ook hier heel normaal dat op een gegeven moment de berg de brand in gaat. Het enigste dat mijn opvalt is dat er achter diverse huizen een klein bergje ligt wat dan de brand in gaat, maar die berg achter mijn huis wordt niet in de brand gestoken. Nu hoor ik jullie denken dat is toch niet zo moeilijk een lucifer en hup branden maar. Maar ik vindt deze berg wel erg groot om het even in mijn eentje te doen, en daarbij komt dat ik net een gesprek met de commandant van de brandweer heb gehad om daar als vrijwilliger aan de gang te gaan. Het is zo lullig als .................... Met een beetje navraag bij de buren hebben ze mij verzekerd dat deze berg ook in de brand gaat, we moeten alleen het juiste moment even afwachten (zeg maar windrichting). Ze willen er meteen een gezellige middag van maken met een wijntje en een biertje en een broodje met een warm worstje, dus de hoop gaat de fik in en het wordt nog gezellig ook en ik mocht nooit een biertje drinken als ik aan het werk was!!!
Dit is het hoopje afval een paar huizen verder op, dat vandaag in de brand ging.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten