zaterdag 24 augustus 2013

Klaar voor de winter.

We denken dat we de komende winter wel warm doorkomen. Van de week hebben we de laatste voorbereidingen getroffen. Ik had 208 zakken met pallets besteld bij de plaatselijke leverancier, en bij deze plaatselijke leverancier is het vandaag bellen gisteren brengen. Het zijn in totaal 4 pallets met, in totaal, 208 zakken pallets. Toen ik thuis kwam van mijn werk hadden Mariska, Rens en Jesse al 156 zakken weggewerkt, ik mocht de laatste 52 wegwerken. Met deze zakken kunnen we ons huis, cv en warm water, warm houden tot ongeveer begin maart denk ik, dan moeten we nog een keer een bestelling plaatsen. 208 zakken is wel het maximum wat we in huis kwijt kunnen.

Finn heeft natuurlijk ook geholpen
De laatste pallet staat bij de fietsen, Jesse had alleen wat commentaar dat hij niet zo goed bij zijn snowboard kan komen.
Natuurlijk stoken we niet alleen op pallets. In onze woonkamer staat nog een openhaard voor wat extra warmte. In de afgelopen periode hebben we hier ook hout voor gezaagd en deze ligt weer in een andere opslagruimte in de kelder.

Ik kan niet de hele ruimte op de foto kunnen nemen, maar links om de hoek ligt nog veel meer!!!!.
In deze ruimte ligt ruim 6 kub aan hout, buiten in een schuur hebben we nog 4 kub liggen. Hierbij is niet de 10 kub hout geteld die we dit jaar gezaagd en gekloofd hebben. Het moet raar gaan als we het koud krijgen denken we zelf. O ja in een hele andere schuur hebben we nog 7 kub hout liggen als reserve, je weet maar nooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten