woensdag 7 augustus 2013

Wat nu weer !!!!!!!!!!

Ondertussen hebben we hier, qua witgoed, alles vervangen. Dat we hier kwamen wonen hebben we meteen een droger gekocht, de wasmachine hadden we meegenomen vanuit Nederland. Als eerste ging de hier de vaatwasser stuk, toen ging de wasmachine stuk en als laatste hebben we een paar weken geleden de koelkast vervangen. Dan denk je dat je wel alles gehad te hebben. Van de week komt Mariska uit de tvättstuga (washok) in de kelder naar boven lopen. Ruud, de torktumlare (droger) maakt een raar lawaai zegt ze. Wat nu weer denk ik meteen. Ik luister bij de droger en hoor een raar, krakend geluid. Het is net of er een V-snaar aanloopt. Ik haal de deksel er vanaf en start de torktumlare nog een keer. In de hoek zie ik een soort condensator/omvormer achtig iets op de trommel dansen. Ik til het op en het rare geluid is spontaan verdwenen. Hieruit kan je opmaken dat ik geen elektricien ben, maar wel graag iets probeer op te lossen. Ik heb het apparaatje weer vast gezet en de deksel weer terug geplaatst. Weer een klus geklaard.

Voor de gedesinteresseerde, links onder in zie je een soort omvormer/condensator liggen 
Hier zie je hem nog beter. Ondertussen zit hij weer vast en draait de droger weer vrolijk zijn rondjes.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten