dinsdag 18 maart 2014

8 Minuten

Ik rij met mijn auto naar het keuringsstation, het is weer tijd voor de jaarlijkse APK. Ik meld mij eigen aan, niet bij een vriendelijke mevrouw achter een balie maar ik sta mijn gegevens in een computer te typen. Als ik daar mee klaar ben staat er tot slotte " welkom". Ik loop weer naar mijn auto en wacht tot ik aan de beurt ben, dit duurt niet lang. Er gaat een roldeur open en op een scherm verschijnt mijn kenteken en een deurnummer. Ik rij de auto naar binnen en word vriendelijk ontvangen. Goede middag meneer, ik mag u een krant en een kopje koffie aanbieden zegt de controleur vriendelijk. Nou dank je wel zeg ik tegen hem. Terwijl ik naar de koffieautomaat loop met mijn krantje onder mijn arm begint de controleur zijn ding te doen. Er zijn verschillende soorten koffie in de aanbieding maar ik neem lekker gewone koffie, het bekertje is bloedheet het smelt zo wat. Ik zoek een bankje en begin de krant te lezen, de koffie is nog te heet om te drinken. Ik zie dat mijn auto langzaam naar voren rijd in de hal voor de volgende test. Zodra ik een bladzijde omsla en probeer mijn koffie te drinken staat mijn auto op de brug en gaat langzaam omhoog. Ik neem een slokje koffie, shit wat is die koffie heet zeg, ik verbrand bijna mijn mond. Sla weer een bladzijde om van de krant en ik zie dat mijn auto naar buiten verdwijnt. Twee tellen later staat de controleur weer naast mij. Dit is niet goed denk ik, zo snel al klaar. Zo meneer alles in in orde, we zien u hopelijk volgend jaar weer, een fijne dag nog. Zodra ik weer in mijn mijn auto zit kijk ik op het klokje, 8 minuten. De hele keuring heeft 8 minuten geduurd, ongelofelijk. Ik heb 1 slokje van mijn koffie kunnen nemen zo heet was deze!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten