zaterdag 8 maart 2014

Combineren

Zoals voorspeld is het vandaag schitterend weer 9,2 graden gaf de temperatuurmeter aan. Iedereen is lekker buiten. Mariska in de tuin en de jongens zijn met van alles wat bezig buiten. En ik, ik ben alvast bezig met de houtvoorraad voor volgend jaar, of kan ik beter zeggen voor de herfst en de winter. Na een paar uur zagen was ik het wel even zat en ben lekker achter in de tuin, in de zon natuurlijk, gaan zitten. Heerlijk even genieten en mijn gedachten even op nul, Heel even dan. Iedereen die mij kent weet wel beter, ik hou dit niet zo lang vol............. Ineens kreeg ik een briljant idee, ik kan de zonnepanelen wel weer aan zetten. Zo gedacht zo gedaan, stekker er in en stromen maar. Het computer ding wat in de gang hangt gaf aan dat het in de collectoren 108 graden was. Al snel stroomde de warme vloeistof naar de ketel om het water te verwarmen, we hebben weer gratis warm water!!!!! We combineren nu de palletbrander met de zonnecollectoren.

De collectoren staan vol in de zon.
De vooruitzichten zijn dat er, nagenoeg, geen vorst meer komt. Maandag nog wat regen en dan steeds meer zon.

Finn vroeg van de week nog of we nog even gingen skiën, maar helaas de piste is al gesloten. We hopen dat de aankomende winter is zoals vorig jaar, zoals onze eerste winter in Zweden. Van half december tot half april, veel sneeuw, van tijd tot tijd -18 en veel zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten