dinsdag 18 maart 2014

Midden in de nacht.

Toen wij het huis kochten zat er in het huis een inbraakalarminstallatie van Securitas gemonteerd. Bij de installatie zit ook een brandmelder gekoppeld naar de alarmcentrale van Securitas. Als, om wat voor reden dan ook, het inbraakalarm afgaat worden we netjes gebeld dat er wat aan de hand is, en als we niet thuis zijn gaat er een wagen langs om het een en ander te controleren. De installatie werkt perfect.

Tot vannacht........... Om 12 uur gaat in een keer de installatie te loeien. Ik spring uit bed, pak de telefoon, en ga naar beneden om de installatie te resetten. Het is weer rustig in huis en ik begin de deuren te controleren. Ondertussen wordt ik gebeld door de alarmcentrale. De man aan de nadere kant van de lijn geeft zijn code door en ik de mijne, nu weet hij dat ik de juiste persoon aan de telefoon heeft. Het is de deur van de garage, zegt hij. Ik was al onderweg naar beneden. Ik controleer de deur, deze zit gewoon op slot, niks mis mee. Ik geef dit door aan de man en deze zegt, misschien komt het door de wind. Oke zeg ik tegen hem en bedankt. Als ik weer boven kom kijk ik door het raam naar buiten, ik zie de vlag hangen en deze hangt muis stil. Misschien komt het wel door de wind denk ik nog een keer, het waait geen eens.

Ik zet het alarm er weer op en ga naar bed. Om 1 uur gaat het alarm weer. Ik ren weer naar beneden, met de telefoon in mijn hand en reset het alarm. Ik controleer alle deuren en als ik weer boven kom kijk ik uit het raam. Het waait nog steeds niet denk ik. Ik wacht nog even op het telefoontje van de alarmcentrale maar deze belt niet. Na een paar minuten wachten besluit ik naar bed te gaan zonder het alarm er op te zetten. ik ga ze morgen wel bellen denk ik, ik ben nu te moe.

Ik besluit om de alarmcentrale om een uur of twaalf te gaan bellen om te vragen hoe dit nu kan. Tevens wil ik weten waarom ik niet ben terug gebeld de tweede keer. Om 11 uur gaat mijn telefoon. Goedemorgen meneer zegt een vriendelijke mevrouw. Er is bij u vannacht, door onduidelijke redenen, twee keer een alarm af gegaan gaat ze verder. Ik leg het hele verhaal uit wat er gebeurd is. Ze vraag of er een monteur langs kan komen om het een en ander na te kijken. En waarom ik niet ben terug gebeld, dit gaat ze uitzoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten