zondag 4 mei 2014

De avonturen van deze week.

Santa Fe.
Voor de Santa Fe had Mariska een afspraak gemaakt bij de garage in het dorp. We hadden de uitdraai, van de controle, van de dealer in Nederland mee genomen en deze overhandigt. Ik bracht de auto s´ochtends vroeg, voordat ik naar mijn werk ging. naar de garage. We gaan het regelen zei de monteur enthousiast. Vol goede moet ging ik hem s´middags ophalen. Het is helaas niet gelukt zei de monteur, onze computers herkennen de foutmelding niet, je zal naar een Hyundai dealer moeten die kunnen je vast wel verder helpen. Oké dacht ik, de plaatselijke Hyundai dealer zit in Kristinehamn (40 minuten rijden). Nou dan gaan we die even bellen voor een afspraak.

In plaats van te bellen zijn we er heen gereden, dan konden we meteen nog wat andere boodschappen doen in Kristinehamn. We hebben uitgelegd wat er aan de hand was en ze herkende de uitdraai meteen. Volgende week kan Mariska langs gaan dan gaan ze de auto weer uitlezen en kijken wat er nu besteld moest worden.

We hebben nog een aantal winkels bezocht in Kristinehamn en zijn daarna weer naar huis gereden. En toen......................, halverwege de rit terug zie ik spontaan het lampje uit gaan. Jeejte wat doen we nu vraagt Mariska aan mij. Ik weet het niet zeg ik tegen haar, het is al fijn rijden zonder dat dat rottige " Check motor" lampje brand. We gaan ze van de week eerst maar weer even bellen.

Voetbal.
Voor Rens is nu de voetbal competitie echt begonnen. Het was een thuiswedstrijd en ze hebben 1-1 gelijk gespeeld. De volgende wedstrijd is in Årjang, volgens de routeplanner 2 uur rijden van Filipstad.

Supporters op de tribune, het was koud ondanks dat het zonnetje scheen.
En Rens op het veld, witte shirt.
Nu was het geen mes!!!
Er is hier altijd wel wat te doen rondom het huis. Ik had besloten om het oude hout een stukje in te korten met de cirkelzaag. Dit doen we al maanden zodat we het hout voor de openhaard van de woonkamer kunnen gebruiken en niet in de kachel in de kelder. Ik was een uur of drie bezig toen het gebeurde. Ik weet niet precies wat er gebeurde maar voor dat ik het wist zat mijn hand vast in de zaag, met als gevolg dat ik heel snel een handschoen vol met bloed had. Dit is niet goed acht ik meteen. Ik deed snel de handschoen uit en zat naar een gapend gat in mijn wijsvinger te kijken. Shit, eerst maar even spoelen met schoon water. In de keuken aangekomen zag Mariska meteen dat er iets aan de hand was. Wat heb je nu weer gedaan??? Na dat ik mijn vinger onder de kraan heb gedaan en Mariska het een en ander heb uitgelegd wat er gebeurd was kwamen onze twee pubers aan lopen. In plaats van medelijden met hun vader te hebben kreeg ik de volle laag met spot over mij heen, de een vulde de ander lekker aan en ze konden niet stoppen met lachen. (waar ken ik dit nou van?)

Na dat we mijn vinger beter hadden bekeken besloot ik niet om naar het ziekenhuis in Karlstad te gaan en er zelf een verbandje om te doen. Na maar 1 dag met een verband te hebben gelopen heb ik deze verwijderd zodat het sneller kan drogen c.q. genezen. En hij droogt mooi op maar is nog wel gevoelig natuurlijk.

Ik heb later gekeken wat er nu fout was gegaan. Bij de controle van ze cirkelzaag blijkt de beschermkap van de zaag omhoog te staan, zo dat je zo de cirkelzaag kan pakken. Als ik nog beter kijk zie ik dat er een stuk houtschors tussen de beschermkap en de metalen behuizing klem te zitten. Omdat ik al zoveel stukken hout gezaagd heb heb ik dit nooit gezien (bedrijfsblindheid). Ik zal voortaan beter opletten mama!!!

De gehavende vinger.
Spiderman.
Ik heb al een keer iets geschreven dat Finn helemaal weg is van Spiderman. Het toeval wil dat de Lidl hier van alles verkoopt van Spiderman. Onlangs had Mariska voor Finn een pyjama, sokken, onderbroeken en t-shirts gekocht, maar we konden ze nergens meer vinden. Ze wist zeker dat ze in huis waren, maar ze waren gewoon weg. Niemand wist waar ze waren. Nu vonden we van de week een plastic-bak met alle Spiderman spullen er in. Ik wil ze gewoon bewaren mama zei Finn. Ja maar dan kan je ze niet meer aan Finn zei Mariska. Goed dan, dan doe ik ze wel aan.

Een deel van de gevonden kleding.

1 opmerking:

  1. Jasses, ik heb even snel doorgerold toen ik bij de foto van je vingers aankwam. Kan daar niet zo goed tegen. heb je post wel meteen aan Ben laten lezen. Sterkte met je herstel.

    BeantwoordenVerwijderen