zaterdag 25 mei 2013

Vandaag, de zaterdag

Mariska is met Rens en Jesse naar het dorp gegaan om wat kleren te kopen, volgens de jongens paste er niks meer of was er een te kort aan sokken enz. Finn en ik bleven achter om het een en ander aan het huis te doen. Zo hebben we een slot van de kelderdeur vervangen en hebben we zijwieltjes op een fietsje geplaatst die we van Katarina hadden gekregen. En als je hard gewerkt hebt moet je ook even je rust momentje pakken.
Even lekker wat drinken en genieten van de zon. Gaan we straks lekker grillen pap?
Nadat het drinken op was moesten we de fiets uit proberen. Dit ging wonderwel goed. We hebben een minuut of tien gefietst en toen ging hij twee keer onderuit. Ik ben er klaar mee zei Finn. Hij stapt af en liet de fiets midden op straat staan. Moet je hem niet mee nemen vroeg ik hem? Nee, ik ben er klaar mee, oké dat is wel duidelijk.
Ik lach niet hoor papa, ik wil er nu af. Ik kon zijn fietshelm niet vinden dus heb zijn skihelm maar gepakt.
Toen Mariska terug kwam ben ik met de jongens boodschappen gaan doen. Onderweg naar de winkel vroeg ik aan de jongens wat ze voor Moederdag hadden verzonnen( morgen is het hier Moederdag), Het werd akelig stil in de auto. Nou goed dat we het er even over hebben het staat zo lullig morgenochtend. Jesse besloot om een taart te maken en Rens gaat een smörgåstårta te maken. Een smörrgåstårta bestaat uit verschillende lagen brood met daar tussen allerlei lekkere dingen, verschillende vruchten in een speciaal sausje, een laagje garnalen in een speciaal sausje. Als dit alles klaar is dan bekleed je hem met ham, wat sla, wat komkommer, wat tomaten en wat losse garnalen er boven op, heerlijk gewoon. We zijn een paar uur in de keuken bezig geweest en moet zeggen dat alles is gelukt en we kunnen niet wachten tot het Moederdag is.

Moederdag vieren we overigen vroeg en kort, Mariska en Jesse gaan op een lopis staan om het een en ander te verkopen. De lopis is hier aan de overkant op de voetbalveld, het schijnt een leuk evenement te worden. Vandaag waren ze al bezig om alle kramen op te bouwen. De rest van de lekkernijen brengen Rens wel naar de kraam toe, zo kan hij Mariska toch een beetje verwennen.

Jesse en Finn wilde naar de kapper maar deze is op zaterdag maar tot 1 uur open, als hij open is!! Dan moet jij het maar doe zei Jesse tegen Mariska. Weet je het zeker vraagt Mariska aan Jesse?

Vanaf deze kant ziet het er er redelijk uit, maar we hebben heb geadviseerd om voorlopig maar een pet te dragen.
Finn was het op een gegeven moment zat, ze maakt het morgen verder af.
Na een paar dagen slecht weer werden we vanochtend gewekt, om 4 uur, door een heerlijk zonnetje. Finn had al gevraagd of we vanavond konden gaan grillen dus doen we dat dan ook maar weer.

Vis, hamburgers, kip en een lekkere salade



Geen opmerkingen:

Een reactie posten