woensdag 24 juli 2013

Papa het ijs smelt.

De jongens genieten nog lekker van hun vakantie en wij moesten vandaag alle twee werken. We hebben met de jongens afgesproken als er wat aan de hand is dat ze mij moeten bellen, ik kan zo weg van mijn werk en bij Mariska gaat dat niet zo makkelijk, als ze bijvoorbeeld net een oude Zweedse dame/heer aan het verzorgen is kan ze moeilijk even weglopen.

Vandaag werd ik gebeld door Rens, papa het ijs smelt. Nou dan moet je een beetje door eten Rens anders wordt het een zootje zeg ik tegen hem. Nee papa het ijs smelt als het nog in de vriezer zit. O, dat is niet de bedoeling zeg ik tegen Rens. Is het stroom uitgevallen. Nee de koelkast zelf doet het nog maar de vriezer maakt een hoop lawaai verteld Rens aan mij. Ik kom wel even naar huis zeg ik tegen hem. Ik heb toevallig vandaag de auto mee omdat ik Finn naar de dagis moest brengen en met 5 minuten ben ik thuis. Ik constateer precies het zelfde wat Rens mij vertelde. We de koelkast maar meteen leeg gehaald en de spullen naar de koelkast in de kelder gebracht. Ook kon het een en ander weggegooid worden omdat het al te ver ontdooid was.

Terug op mijn werk heb ook Mariska op de hoogte gebracht dat de koelkast het begeven heeft. Nou dan weet ik waar voor ik gewerkt hebt deze maand zegt Mariska meteen, ik had het liever anders gezien. Die middag hebben we meteen een nieuwe uitgezocht bij de plaatselijke leverancier. De man achter de balie (die we alleen kennen van het afleveren van ons witgoed) vertelde vrolijk dat er 500 kronen levering en plaatsing kosten gerekend word. Ik kijk naar Mariska, die ontploft zowat. Pardon, zegt ze. We hebben hier in 1 jaar tijd een Wasmachine, droger en een vaatwasser gekocht en we hebben nog nooit 500 Krone voor het leveren hoeven te betalen. O, zegt de man dat is apart want dit rekenen we al jaren. Hij kijkt wat bedenkelijk naar Mariska en besluit wijselijk dat we het extra geld niet hoeven te betalen. Vrijdag wordt hij gebracht, de oude staat al in de voortuin die mag hij meteen meenemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten