vrijdag 19 juli 2013

Uuhhmmm wat hebben we de laatste tijd allemaal gedaan.

Ja, we hebben een hoop gedaan de laatste tijd. Ik heb deze week vakantie en Mariska heeft een paar dagen vrij genomen, zodat we samen konden genieten van het mooie weer hier. Randy, een vriend van Rens uit Nederland, slaapt vanavond bij ons zijn laatste nachtje in Zweden. Hij is dan alweer veertien dagen bij ons geweest. Morgen hebben we dus weer een ritje Stockholm voor de boeg. In de afgelopen  zes weken ben ik er ondertussen vijf keer op en neer geweest ik vind het wel genoeg zo.

We zijn naar Sunne gegaan daar is een groot waterparadijs met allerlei soorten Zwembaden. Een jaar geleden heb ik hier ook al een stuk over geschreven. Mariska was niet mee, die moest nog werken, het was dus echt een mannen dag. Het was heerlijk weer en ik heb de jongens maar af en toe gezien.

Samen glijden
Er is zo veel te doen.
Af en toe moest Finn opgewarmd worden.
Lekker samen met mijn broers.

We zijn naar Pesrberg geweest, dit is een dorp verderop. Hier kan je leuk wandelen langs oude mijnschachten. Er zijn ook een aantal picknick plaatsen waar je een vuurtje mag stoken. Een vuurtje stoken in het bos mag overigens vanaf morgen niet meer i.v.m. de droogte die er nu heerst, het mag nog wel in je tuin ging vandaag over de radio. Je zal maar in het bos wonen dan sta je voor een moeilijke keuze lijkt mij. Bij deze picknickplaatsen ligt netjes hout en papier klaar, dus een vuurtje is zo gemaakt.
Op  de heenweg genoten Mariska, Rens en Jesse volop van de diverse soorten bessen die al rijp waren. Randy en Finn hoefde niet zo nodig te proeven.
De grot.
Mariska zit geduldig te wachten tot het vuurtje lekker brand.
Spelen bij het meer.
Eindelijk konden de worstjes gegrild worden.

Even Facebook bijwerken.
Ook moest er nog gewerkt worden. We hebben twee stuks nieuw gereedschap aangeschaft, een cirkelzaag een een heggenschaar. We zijn verder gegaan met het zagen en het klieven van het hout, de heg moest geknipt worden en er moest een deel hout door de cirkelzaag heen omdat dit in de kachel in de woonkamer gestookt moet worden en niet in de kachel in de kelder.

Rens is aan het zagen. We zijn lekker opgeschoten, als ik nu naar buiten kijk ligt er nog maar een kwart van wat je hier op de foto ziet.
Rens had het druk want hij wilde ook nog met de nieuwe snoeischaar aan de gang.
Jesse aan het werk met de cirkelzaag.
Alleen de linker kant hoeft maar door midden, dit is ongeveer 10 kub.
Na een dag hard werken zit je er wel eens doorheen.
De jongens hebben ook nog lekker in het meer achter het huis gezwommen en we moeste natuurlijk grillen.
De jongens waren al aan het zwemen voordat Finn en ik er aan kwamen.
Finn regelt het allemaal wel.
Er zwemt een hoop vis papa. ( met bandjes of een zwemvest kan je niet duiken oma)

Even uitbuiken na het grillen.
Rens had een splinter in zijn voet.
 Jan, Susanne en de kids zijn ook nog een dagje langs geweest. Zij hebben een vakantie huis in Arvika, dit is ongeveer 2 uur rijden richting de Noorse grens. Vorig jaar waren we bij hun op bezoek geweest en dit jaar kamen ze bij ons langs. Het was een gezellige dag. We hebben lekker bij gekletst, heerlijk gezwommen en lekker gegeten.

Rens wilde niet meer zwemmen, hij houd alleen van warm water.
De dames zaten lekker.
Op Mariska haar telefoon staan nog meer foto´s die ik ook had willen plaatsen alleen daar kan ik nu niet bij, ze moest vanavond werken en ze heeft de telefoon mee natuurlijk. O ja, Susanne stuur je de foto´s die je gemaakt hebt nog even door?

Verder heeft Finn nog verschillende tekeningen voor ons gemaakt en wij mochten steeds raden wat het was. Op een of andere manier had Mariska het steeds fout. Bij de laatste tekening dacht ze slim te zijn door zelf er wat bij te tekenen. Ze hoopte dat Finn, over het zelfde onderwerp (dieren), verder een tekening ging maken.


Nou raad maar mama zegt Finn. Hier zie je een walvis het water uit springen zegt Mariska. Finn kijkt mij aan, en ik schud mijn hooft. Nee hoor, zeg ik. Hier rijd een vrachtwagen door het rode stoplicht en hij rijd zo tegen een huis aan. Ja zegt Finn dat is goed papa, raar dat mama dat niet ziet. Nee ik snapt het ook niet Finn, duidelijker kan je de tekening niet maken zeg ik tegen hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten