zondag 20 mei 2012

Onze eerste "live" eland.

Vandaag zijn we met zijn alle naar een loppis, een vrijmarkt, in Nordmark geweest. Onderweg naar Nordmark stond er pardoes, langs de kant van de weg, een grote eland rustig blaadjes van een boom te eten, wat een prachtig gezicht. Het foto toestel lag natuurlijk thuis, we zullen er hier nog wel een paar tegen komen. Vandaag hebben we een mooie tractor met aanhanger voor Finn gekocht. Er stonden twee dames te praten met elkaar of ze hem nu wel of niet mee wilde/konde nemen. Ik heb dit z'n 5 minuten aan zitten horen en heb toen maar de jongen het bedrag betaald wat hij voor tractor wilde hebben en heb hem mee genomen. De dames stonden verbaast te kijken maar moesten er wel om lachen. Verder stond er weinig interessants, volgens mij dan.

Vandaag heb ik de jongens bekend gemaakt met het hout ritueel. Na de Loppis in Nordmark wilde de jongens graag op de bank hangen. Ik had daar andere ideeën over en vroeg of ze me even wilde helpen met wat hout te verplaatsen. Zonder mopperen stonden ze op en kwamen me helpen. Al met al hebben we vandaag z'n 12 kub hout in ons handen gehad. Van het hout hok in de kelder naar het stook hok in de kelder. Er lag nog een grote hoop hout in de tuin en deze hebben we, voor een deel in het hout hok buiten geplaatst. Buiten ligt nu nog een kub of 5, dit is volgens Pär tekort voor een winter. In de zomer moet ik nog 25 kub hout bestellen en ongeveer 6 ton aan pallets. Dan moet je de winter wel door komen volgens Pär. Dit betekend dat we nog een kettingzaag en een kloofmachine moeten kopen om al het hout op de juiste lengte te krijgen. Kijken of de jongens het dan ook nog leuk vinden. Ik moet wel eerlijk zeggen ze hebben keihard gewerkt en ik was eigenlijk blij dat ze wilde stoppen. Ik zat er ook wel doorheen.

Een ander ritueel hier is het douchen. We hebben hier een luxe douche met alles er op en er aan. Een grote douchekop, massage stralen voor de onder rug en de boven rug, een stoom gebeuren en om het af te toppen zit er nog muziek ook in. Wij hadden al snel uitgevonden dat het heerlijk was om hier gebruik van te maken. Finn daar in tegen vond het maar niks. Tot van de week, hij heeft het licht gezien. Hij vindt het heerlijk douche aan, muziek aan en lekker genieten en dansen. Dit betekend voor ons dat wij altijd gezelschap krijgen van Finn. Het maakt niet uit wie er onder de douche gaat Finn gaat mee. Je kan ook niet stiekem douchen. De douche is naast de woonkamer, je hoort als er iemand onder staat. Dus als er nu iemand onder de douche staat zie je een spoor van kleren, en een luier, door de woonkamer en staat er een jongetje naaste in de douche die zegt "ik ook douchen".

Morgen gaan we eerst kijken of we een grasmaaier kunnen vinden. Als we nog langer wachten moeten we een boer vragen om het gras te maaien.

1 opmerking:

  1. Fantastisch!
    Ruud, ik dacht dat ik het druk had met het hout voor de kachel, wel 3 M3, maar als ik dit zo lees, wat jij met je jongens weg moet werken.
    Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen