woensdag 2 mei 2012

We zijn in Zweden


We hebben een drukke week achter de rug. Afgelopen donderdag kwam eindelijk de verhuiswagen voor rijden, althans!!!! Er stond een container op de wagen waarvan wij meteen al dachten moet hier alles in? Na een rondleiding door het huis kwamen de jongens( 2 man sterk) hier ook achter, dit is veel meer dan de 25m die is opgegeven. De verhuizers vertelde ook nog dat ze, ergens anders, nog een vrachtje moesten ophalen. Ha, ha dat moet zeker dan in de cabine van de vrachtwagen dit gaat er geen eens in. Ze hebben meteen een extra container besteld en samen met mijn mij en mijn vader (dank je wel pap) hebben we de eerste container vol gemaakt. Tegen de middag kwam de tweede container en die is ook nog lekker gevuld. Het blijkt dat we in totaal 41m hadden, dat is wel een beetje meer dan ze hadden ingeschat, wie gaat dat betalen??

De visboer kwam de straat inrijden en we hebben de verhuizers verwend met een lekker stukje vis en een fooitje. Later op de dag werd ik gebeld door het verhuis bedrijf. Ze hadden met de verhuizers gesproken en we hoefde niks bij te betalen. Top, hier hebben mijn vader en ik ook hard genoeg voor gewerkt.
Afscheid nemen is toch moeilijker dan ik (we) dacht(en). Na dat we dit op vrijdag al gedaan hadden stonden er op zaterdag ochtend (zes uur) ons een heleboel mensen ons uit te zwaaien. De caravan was lekker zwaar beladen en dit merkte ik ook wel. We hebben de gehele weg wind tegen gehad. We hebben er twee dagen over gedaan om in Filipstad aangekomen.

We hebben hier schitterend weer maar er is nog wel nachtvorst. We hebben een lekker plekje in de zon tegen over een speeltuintje, zo kunnen we Finn ook in de gaten houden. Gisteren zijn we even bij ons nieuwe huis wezen kijken en hebben onze nieuwe buren gesproken, aardige mensen. Pär, de huidige eigenaar was er ook. Hij was alles aan het schoon maken. Er staat nog een oude wasmachine, we hebben gevraagd of hij deze wilde laten staan zodat we nog iets aan de was kunnen doen. Dit was geen probleem.

Vandaag hebben we de jongens naar school gebracht en ze hadden er zin in. We horen vanmiddag wel hoe leuk het was.

We zullen snel wat foto’s plaatsen.

2 opmerkingen:

  1. Dag fam. Hoebe,
    En nu is het dus echt, Nederland achter je gelaten. Het avontuur is begonnen. Ik hoop dat jullie het er echt naar je zin gaat krijgen.
    Ik ga met veel plezier jullie verhaal volgen en ben toch een beetje jaloers dat ik niet zoveel lef bezit om deze stap te nemen.

    groeten van Eric Bol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hoebetjes! :)
    Leuk om je verhaal te lezen en leuk om de foto's te zien.
    Goed om te weten dat er zo'n mooie camping in de buurt is. ;)
    Groetjes uit de chopinstraat.

    BeantwoordenVerwijderen