vrijdag 18 mei 2012

Weer een huis vol dozen

Woensdag ochtend om tien uur, op de dag van mijn moeders verjaardag, was het zo ver. De verhuiswagen kam voor rijden en dat betekend natuurlijk dat we weer een huis vol dozen hebben. In de woonkamer, keuken, onze slaapkamer en kelder. He hebben alles zo goed mogelijk verdeeld om zo snel mogelijk het een en ander weer uitgepakt te krijgen.
even een pauze.
in de keuken,

in de kamer,

in de aanbouw, overal dozen

Wel weer lekker mijn eigen speelgoed

Jesse zijn slaapkamer was als eerste klaar, op een paar kleine dingen na
Om 11 uur belde de loodgieter of het goed was om een lekkende water leiding te vervangen. Wel ja, hoe meer ziel hoe meer vreugde dacht ik. Waar ik niet aan gedacht had is dat het water er dan ook af moet!!!! Snel even emmers en flessen vullen zodat we de verhuizers konden voorzien van koffie, want daar leven de mannen op volgens mij. Het water zou er ongeveer vier uur af zijn zodat hij een deel van de waterleiding kon vervangen. Uuuhh, we moeten natuurlijk ook nog naar de wc. Ik zal niet in detail treden maar we hebben het gered.

Donderdag zijn we begonnen met uitpakken en alles proberen een plaatsje te geven. De jongens hadden de schotel al snel gevonden en deze heb ik s'middags opgehangen en afgesteld. Nog even een lange boor bij de buurman geleed om de kabel door te voeren. Nu kunnen ze weer met een gerust hart tv kijken. De buurman en buurvrouw, beide gepensioneerd, praten vrolijk Zweeds en probeer ze zo goed en zo kwaad te volgen. Ik oet zeggen dat ik een heel eind kom. De buurman voelde zich een beetje schuldig denk ik, hij had een heel verhaal verteld. Hij kwam even in de tuin langs en vroeg, in vloeiend engels, of ik alles begrepen had. Ik heb hem het hele verhaal weer verteld en hij nam zijn petje voor mij af. Je verstaat en begrijpt een hoop je gaat de juiste kant op. Wij blijven Zweeds tegen je praten. Top des te eerder begrijp ik nog meer.

Vandaag kwam, eindelijk volgens Rens, het pakketje van Telia.Ik vond het snel, de aanvraag is een week geleden opgestuurd. Telia is onze internet, telefoon en tv provider. Ik werd al de hele week op de hoogte gehouden, via een sms, waar het pakketje zich zou bevinden. Ik vond dit heel erg netjes. Vanochtend een sms dat ik het pakketje kan ophalen bij de ICA, zeg maar de Albert Hein. Ha, zegt Mariska hoe ga je dat doen laat je je sms zien, Dit red je nooit, veel succes. Wedden dat het lukt zie ik tegen Rens. Met de telefoon in de hand naar de ICA. Je raad het al, even de sms laten zien en het pakketje kan mee naar huis. Laat dit maar aan de jongens over. Onderweg naar huis vond ik het pakketje nogal klein. Mijn vermoede werd waarheid bij het open maken. We hadden alleen de digitale ontvanger toegezonden gekregen en nog niet de router en deze heb je nodig om je signaal te zenden naar de digitale ontvanger. Shit en nu, Even naar Karlstad rijden uur heen en weer een uur terug of maar even bellen. Dit laatste maar gedaan en de wachtrij was niet zo lang. Ik was nummer 53 en het duurde ongeveer 13 minuten. nou dan maar even wachten. De router komt nu aanstaande woensdag, een paar dagen langer wachten kan ook nog wel, Mariska en ik vonden het al vrij vlot gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten