vrijdag 11 januari 2013

Soms gaat het niet zo als je wilt.

Gisteren hadden we van alles gepland. Mariska had een afspraak om 4 uur, Rens moest naar de ijshockey om half vijf en ik moest om half zes bij de skipiste om te helpen. Om half vijf had Rens al zijn ijshockey spullen in de auto gelegd en konden we op weg naar de Wasa ijshal.We reden nog geen 50 meter en Rens zei, ik ben mij telefoon vergeten om mama te bellen als ik klaar ben. Soepstengel zei ik tegen hem. Auto in zijn achteruit en........... Even voor de mensen die niet weten hoe en waar wij wonen. Onze straat is verlicht maar daar is ook alles mee gezegd. Het is niet volgens de normen die we in Nederland gewend zijn. En dit is geen excuus voor de rest van het verhaal!!!! Auto in zijn achteruit dus en na 10 meter voel ik de auto wegglijden. Ooooo zegt Rens wat gebeurd er. Ik kijk naar hem en vraag aan hem waarom hij, in een keer zo laag zit. De auto is in een greppel gegleden en staat ondertussen onder een hoek van 45 graden. Nou ik wilde zien wat er in die bosjes zat, zeg ik tegen hem. Hij kijkt me aan en begint te lachen, en nou moet je zeker mama bellen zodat ze je er uit kan trekken met haar shovel. Ja dat is geen verkeer idee zeg ik tegen hem. Ik heb Mariska een  paar keer gebeld, maar als ze in gesprek met iemand is neemt ze echt niet op. Dus langs de buren maar. Niemand thuis, 2 huizen verder op zegt de buurvrouw dat haar man met een uurtje thuis is, dus als je even geduld heb. Nou ik ga geen kant op zeg ik tegen haar. Ondertussen is het kwart voor vijf en Mariska belt me terug. Ik vraag vriendelijk of ze even terug kan komen want ik heb je hulp nodig. Met 5 minuten komt ze ar aan rijden en met een lach op haar gezicht gaat het raam omlaag, moet ik je er even uittrekken. Nou als je even tijd hebt vraag ik aan haar. Ze zet haar wagen voor de mijne en in een wip staat mijn auto weer op de weg. Dank je schat. Je bent de tweede al die op op de weg zet zegt ze. Het is ondertussen te laat om naar de training te gaan en Rens haal alles weer uit de auto.

Ik heb die avond bij de skilift gestaan om te te kijken of alles goed ding. Rens en Jesse kwamen ook nog even skiën. Het is wel gezellig s´avonds skiën. Van het weekend moet ik ook nog helpen bij de skiclub.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten