zaterdag 5 januari 2013

Het kwartje valt.

Vandaag zijn we weer naar de skipiste geweest, Rens, Jesse en ik. Het had de laatste paar dagen gedooid en afgelopen nacht was het weer gaan vriezen en sneeuwen. Rens pakte zelf de lift naar boven en ik ben met Jesse naar boven gegaan. Boven op de berg heb ik nog wat uitleg aan Jesse gegeven, Rens kan ondertussen zelf naar beneden dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken. Nou denk er om wat ik je verteld zeg ik tegen Jesse, we gaan. Jesse kijkt naar beneden en zegt tegen me, uhhh pap dit eerste stuk is wel erg stijl ik loop het eerste stukje wel even. Goed idee van hem dacht ik, ik kneep hem al een beetje dat het meteen te hard zou gaan.Verderop staat een Zweedse slalom klas die les krijgt, de leraar die er bij staat spreekt me aan. Eerste keer voor hem, verstandig van hem dat hij dit stuk over slaat verderop gaat het vast beter daar is het minder stijl. Ja, zei ik tegen hem. Ik heb hem gezegd dat we dit stuk eerst nog maar even overslaan. Als we een stukje lager zijn bind Jesse de ski's onder, nog wat onzeker neemt hij zijn eerste bochten. Op een gegeven moment knalt hij weer recht naar beneden en wat ik ook roep hij hoort het niet, hij is doof aan 1 oor. Gelukkig zie ik hem langzaam door zijn hurken gaan en hij laat zich langzaam vallen, top gedaan van hem. Als we weer beneden zijn haal ik een touw uit de auto. Weer boven gaat het touw om Jesse heen en samen gaan we, in de pizza houding, naar beneden. Het werkt denk ik, hij krijgt het door. Als we halve wegen zijn zegt hij tegen mij, is dit nou alles. Mag het touw af ik kan het wel en ik sta niet meer voor paal. Tuurlijk ga je gang maar jongen. Wat denk je, hij gaat netjes naar beneden voor iemand die net op de ski´s staat en hij maakt ook mooi zijn bochjes. Na een paar uur skiën zijn we weer naar huis gegaan. Morgen weer pap zegt Jesse?

Best wel stijl pap!!!
Maar na een paar keer gaat het goed.

Het kwartje is gevallen
Morgen ga ik eerst met Finn skiën. Dit doen we in de achtertuin van de buren. Hier is een klein heuveltje waar Finn mooi vanaf kan glijden. Mariska wil nu ook weer leren skiën, even kijken hoe we dit gaan aanpakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten