maandag 7 januari 2013

Hej, jag har en diskmaskin för dig!

Ik was net thuis van mijn werk om, ongeveer, 5 voor 4 tref ik Mariska aan in de keuken met een lach op haar gezicht. Ik heb een nieuwe vaatwasser gekocht zegt ze. En, ze kan haar zin niet afmaken want haar telefoon gaat. Na een kort gesprekje in het Zweeds, vertaald het komt er op neer dat ze op dit moment thuis is. Zegt ze tegen me, over 10 minuten komt de nieuwe vaatwasser, dus ik zou maar opschieten als ik jou was. Ik kijk naar de oude vaatwasser, deze staat nog steeds netjes op zijn plaats. Nou dan ga ik mijn gereedschap halen en begin met demonteren van de vaatwasser. Ondertussen verteld Mariska me dat ze nog een andere vaatwasser gezien had die 1000 Kronen goedkoper was maar wel meer stroom en meer water gebruikte, ik dus maar voor de duurdere gekozen. De bel gaat, ik heb de vaatwasser net onder het keukenblok vandaan. Hej, jag har en diskmaskin för dig zegt een vriendelijke man. Voor mij denk ik, je moet eens weten!! Kan du hjälpa mig lyfta vraagt de meneer vriendelijk. Bra zeg ik, kan du föra tillbaka de gamla diskmaskiner, vraag ik? Inga problem, zegt de vriendelijke meneer. Mooi denk ik, daar kom ik ook weer makkelijk vanaf. Nog geen 5 minuten later is de vriendelijke meneer weer vertrokken met onze oude vaatwasser. De nieuwe moderne vaatwasser heeft ook een waterslot, ik moet dus het doorvoer gat voor de afvoer en de aanvoer van water vergroten in een kastje. Hub de decoupeerzaag er door heen,stofzuiger er langs en plaatsen maar. Uhmm hij past niet Mariska roep ik. Hoe kan dat nou? Kastjes zijn altijd 60 cm zegt ze verbaast. We komen net een paar millimeter te kort zeg ik tegen haar, maar ik denk dat het wel gaat lukken. Na wat wikken en wegen krijg ik de vaatwasser op zijn plaats, alles netjes aangesloten en hij werkt perfect. Zo perfect dat we beginnen te twijfelen of hij wel aanstaat, zo stil is hij.
Jesse gaat zelfs even luisteren of hij wel aanstaat. En voor de critici onder jullie, hij luistert met zijn goeie oor de rechterkant werkt niet!!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten