dinsdag 12 februari 2013

Fettisdagen

Gisteren op mijn werk werd er gevraagd of ik ook een Selma lust. Natuurlijk lust ik dat, wat is het eigenlijk?  Nou morgen is het de Fettisdagen en dan eten we een Selma. Nou dan eet ik ook wel een Selma.

Vandaag is het de zogenaamde Fettisdagen. Deze dag valt tussen Vastenavond maandag en Aswoensdag. Omdat het de laatste dag voor de vastentijd, heeft een traditie ontwikkeld van het eten van broodjes, genaamd "fastlagsbullar", "fettisdagsbullar" of "semla".

Het broodje is een klein beetje bitter, het is gemaakt van witte meel zonder extra toevoegingen, die komen nu: Het broodje word open gesneden en dan komt er een klodder marsepein tussen die omringt wordt met slagroom (zonder suiker) Ik moet zeggen ze smaken niet verkeerd maar ze vullen verschrikkelijk. Als je er chocolade er over heen giet zou je zeggen dat je een moorkop had.
Het Selma broodje
Wat denk je, Finn had ze gewoon op school!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten