dinsdag 12 februari 2013

Sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw.

In de laatste week heeft het nagenoeg continu gesneeuwd. De ene keer gaat het harder dan de andere keer. Gaan we op de satelliet beelden gaan kijken beloven ze nog veel meer sneeuw. Prachtig voor op de skipiste maar minder leuk voor onze oprijlaan, deze moet geschoven worden. Als grote voorbeeld heb ik de buren, deze staan om 6 uur s´ochtends al te schuiven. Met een schuiver annex opvangbak, vanongeveer een meter breed zijn ze zo klaar. Nou dacht ik, ik ben dan ook zo klaar even de bak lenen van de buurman en gaan met die banaan. Niets is minder waar natuurlijk. Als ik ga sneeuwschuiven krijg ik regelmatig de schuiver in mijn buik gedrukt. Wat is dan het verschil met de buren hoor ik jullie denken? Nou die hebben alles geasfalteerd en wij hebben losse steentjes leggen variërend tussen de 1 cm en 15 cm groot. Ik ga van de zomer even een offerte opvragen voor een stukje asfaltweg rond het huis. Tevens kan dan de afwatering naar beneden toe beter gemaakt worden, zodat er meer water van het huis afstroomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten