zaterdag 9 november 2013

Voorlezen.

We zijn weer even bij de bibliotheek geweest voor wat nieuwe boeken. Mariska kijkt al bij de grote mensen boeken en ik, ik ga met Finn mee om boeken uit te zoeken op de kinderafdeling. Om de beurt zoeken we een boek uit die we mee willen nemen om thuis te lezen.

Vanavond komt Finn met een boek aan, papa wil deze even voorlezen. Hij gaat op mijn schoot zitten en ik begin te lezen. Vem bor här, wie woont hier? Här bor en flicka och en pojke, hier woont een meisje en een jongen. En zo gaat het nog even door bladzijde na bladzijde. Naar mate we verder in het boekje komen staan er worden die voor mij wat moeilijker zijn om uit te spreken. Na dat ik de zin, een keer of drie uitgesproken heb, omdat ik over een woord struikel, gaan we weer naar de volgende bladzijde. Op een gegeven moment klinkt er een diepe zucht, Finn kijkt me aan. Wat is er Finn vraag ik aan hem? Niks papa, zegt Finn. Op dat zelfde moment pakt hij het boekje uit zijn handen en roept zijn moeder, mama wil jij voorlezen? Ik kijk hem aan en vraag hem, gaat het niet goed of zo? jawel hoor papa maar mama kan het gewoon beter!!!!! Dank je wel lieve schat, ik ga nog wel even oefenen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten