woensdag 10 april 2013

En kalv är uppkallad efter granne

Tijdens een gezellig gesprek, met een heerlijk glasje wijn, met de buurvrouw werd het onderwerp namen aangehaald. Welke namen komen er voor in Nederland en welke namen komen er ook voor in Zweden. Katarina vraagt op een gegeven moment komt mijn naam ook voor in Nederland, waarop Mariska zegt ja hoor. Alle koeien heten katarina, katarina 1, katarina 2 enz enz. Hier werd vreselijk toen om gelachen en bij Mariska kwam op een leuk idee.

Een oude brandweer collega van mij, niet omdat hij oud is maar .............. laat maar zitten, je begrijpt wel wat ik bedoel, heeft een melkveebedrijf. Ormsby Field in Castricum, is de boerderij van Gerard en Wilma Veldt. Ze hebben overigens ook een hele leuke camping bij de boerderij, maar dat even ter zijde. We hebben nog steeds contact met ze, voornamelijk Mariska via Facebook. Mariska heeft aan Gerard gevraagd of hij ook een koe wilde vernoemen naar onze buurvrouw Katarina. Geen probleem zei Gerard, ik zet haar op het namenlijstje. En van de week was het zo ver. We kregen een berichtje dat er een kalf geboren was, ze was vernoemd naar Katarina. Katarina was in de wolken zo blij.

Hier het bewijs dat ze bestaat.
Is ze geen plaatje.
De reactie van Katarina: Underbart! Vilken äre att få denna lilla sötning uppkallad efter mig! Hoppas att hon blir en fin avelsko! 

Vertaling: Wat een eer dat deze kleine lieverd naar mij is vernoemd! Ik hoop dat het een mooie fok koe wordt.

Beste Gerard en Wilma, we willen jullie bedanken voor de medewerking, geweldig gewoon, we spreken elkaar nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten